Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Forrasztópáka, szabályozható hőmérsékletű forrasztó állomás cserélhető heggyel, szivaccsal

2012. december 02. 12:30 - Kinai cuccok blog

Forrasztó - Fahrenheit 2.jpgSzükségem volt az elektronikák javításához egy kezdőknek való forrasztó állomásra. Szempontok között volt hogy állítható legyen a hőmérséklete, de elég volt az analóg módon állítható ami jóval olcsóbb.
A Conrad-os Basetech ZD-99-es illetve a Fahreinheit 28020 között varriáltam. A Basetech csak 48W-os, de akciósan a csomag része egy ónszippantó pumpa és forrasztóón. Hőmérséklet tartománya 150-450 C fok között állítható. A Wellner ugyanannyiba kerül de 60W-os és több fajta hegy is kapható hozzá. Hőmérséklet tartománya 200-400 C fok között állítható. Végül a  több fajta hegy miatt döntöttem a Fahreinheit pákája mellett amihez vásároltam még egy ónszippantót.


A doboz

A dobozt kibontva a forrasztó állomáson és a szivacson kívül csak egy rövid angol nyelvű specifikáció található.

Forrasztó - Fahrenheit doboz 1 - kicsi.jpg

Beüzemelés, használat

Beüzemelni egyszerű volt, nem kellett állítani vagy szerelni rajta semmit, csak bevizeztem a szivacsot, bedugtam a konnektorba, beállítottam a megfelelő hőfokot és már mehetett is a forrasztás.
A hőmérsékletet a készülék előlapjának bal oldalán található tekerővel állítható. A maximum hőfokot kb. fél perc alatt éri el. A számomra használható hőfok a skála végén, kb. 85 százalékánál található. A Basetech ebből a szempontból jobb választás lett volna.

Forrasztó - Fahrenheit hegyek.jpg

De ha már ezt választottam, rendeltem hozzá különböző hegyeket is. 4 féle kapható hozzá, ebből hármat meg is rendeltem. 260 Forintért könnyen beszerezhetőek.
A használatával meg voltam elégedve, egy dolog zavart csak, hogy a fogantyútól még nagyon hosszú a cső a páka hegyéig így csak pályát tévesztett agysebészek használhatják biztos kézzel. Sajnos nekem nincs meg ez a képességem így a használata során első körben össze vissza forrasztottam mindent. Sajnos rövidebbre venni nem lehet így egy kicsit átalakítottam hogy lejjebb tudjam megfogni. Egy hosszú menetű kupakot csavartam rá a pákahegy felől, majd egy levágott üvegnyakat tekertem bele. Erre jött még egy kis szigetelés. Mivel az üveg és a levegő is jól szigetel, felül pedig nem olyan forró a cső így már kényelmesen meg tudom támasztani lejjebb is. Szépségversenyt nem fog nyerni, de annál használhatóbb lett a páka. (nem utolsó sorban pedig nem módosítottam rajta úgy hogy maradandó legyen az átalakítás)

Összegzés

Bár sokat vacilláltam hogy melyiket vegyem, végül is meg vagyok elégedve a pákával.


Ami tetszett: Kompakt, egyszerű, jól működő és olcsó forrasztó állomás, több féle hegyek

Ami nem tetszett: Túl hosszú a pákacső, ultra biztos kéz kell az apró dolgok forrasztásához


Hol vásárolhatóak meg:

Conrad: Basetech ZD-99 4990 Ft

Hobbyrendeles: Fahreinheit 28020 4990 Ft

Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!

Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr444931917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2015.07.03. 11:34:37

Jé, nekem is ilyen van. Nem vagyok egy nagy profi, úgyhogy nekem megfelel.

ZsFoto 2018.05.15. 20:04:13

Az ár miatt kerestem s jutottam ide. Tescoban láttam ilyent több mint 8000 ft volt. De volt egy féláron, 4000+ aminek nem volt hegye. Szóval ott nem igen kell vásároni.
süti beállítások módosítása