Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Decathlon Original 700 elektromos kerékpár - Teszt (36V B'TWIN)

2017. április 21. 12:00 - Kinai cuccok blog

decathlon-original-700-elektromos-kerekpar-teszt-36v-b-twin-21.jpgRégóta nézegettem az elektromos bringákat, de borsos áruk miatt eddig mindig letettem arról, hogy vásároljak egyet. Időközben úgy adódott, hogy kellett vásárolni egy másik bringát is, így ismét körülnéztem milyen áron kaphatóak. Az olcsó, nagy áruházakban kapható kínai kerékpárt eleve kizártam választékból, ezért 200 ezer forinttól kezdtem nézegetni. Sajnos hamar realizálnom kellett, hogy minőségi elektromos kerékpár ilyen áron nem kapható, így hamar letettem a vásárlásról. Ezek után már csak  érdeklődésből nézegettem hogy mi, mennyiért kapható.

Természetesen a milliós bringák már minden igényt kielégítenek. Belépő szinten 400 ezer forinttól indulnak a jó bringák. Sajnos ennyit nem akartam rá szánni,  ezért ismét a hagyományos bringák felé fordultam, amikor láttam, hogy a Decathlonnak is van elektromos bringája. Korábbról ismertem az original 7-est, ami nagyon tetszett. Remek városi bringa, amit földúton is lehet használni. Akkor láttam, hogy létezik ennek a kerékpárnak elektromos változata is. A hagyományos verzió 90 ezer Ft, az elektromos kerékpár változata pedig 290 ezer Forint. Bár ez még mindig nagyon drága volt, elgondolkoztam rajta, ha így is úgy is kifizettek 90 ezret egy kerékpárra, már csak 200 ezer forintot kell hozzátenni ahhoz, hogy legyen egy elektromos kerékpárom.  Bár elsőre soknak tűnik, hosszú távon mégis megérheti. Kipróbálni sajnos nem lehetett, így látatlanban kellett döntenem arról, hogy megéri-e megvásárolni. De mivel 90 napig  (törzsvásárlóknak) vissza lehet vinni a terméket, nem volt mit vesztenem. Sajnos nagyon kevés információ található róla az interneten, még a hivatalos oldalakon is. Mivel  tesztet sem találtam róla, így már a vásárláskor eldöntöttem, hogy megosztom veletek a tapasztalataimat.

A kiválasztás szempontjai

Mindenképp egy összteleszkópos  kerékpárt szerettem volna, amelynél az elektromotor a hátsó kerékagyba van beszerelve. Utánaolvastam melyik elhelyezés a jobb, az első kerékagy, a pedálnál középen vagy a hátsó kerékagyas elrendezés. Mindháromnak van előnyei  és hátrányai is, én a hátsó meghajtás mellett döntöttem, azért hogy a súly ne az első kereket terhelje. A korábbi Decathlonos elektromos bringa első kerék meghajtású, így örültem, hogy az új verzió már hátsó meghajtású.  Az interneten a termékértékeléseknél található apró  hibákat is javították már. 2009-es az első elektromos verzió, azóta pedig  sok apróságot változtattak a tapasztalatok alapján. A termék folyamatos fejlesztése mindenképp plussz pontot érdemel!

Tapasztalatok

A meghajtás legfontosabb jellemzője, hogy pedelec típusú, ami azt jelenti, hogy csak akkor segít az elektromos hajtás, ha az ember pedálozik. Bár a gáz karos megoldás jobban tetszett, de utólag ezt is megszerettem. Sajnos az akkumulátor teljesítményén kívül nem volt semmilyen információ a megtehető távolságról, így erről is látatlanba kellett döntenem.

A kerékpáron háromfokozatú rásegítés van, az első fokozat 15, a második 20, a  harmadik pedig 25 kilométer per óra sebességig segíti a tekerést.  Mivel az elektromos hajtás független a pedálhajtástól, ezért amikor bekapcsolom motor, ugyanúgy lehet és kell is tekerni. Ha a mechanikus sebesség váltót könnyű fokozatba tesszük, akkor csak a motor erejét használjuk, magasabb váltó fokozatba téve a saját erőnket is bele tudjuk tenni. Amikor  a sebesség eléri a beállított szintet, az elektromos rásegítés teljesen kikapcsol. Az elektromos motor nyomatéka  független az általam kifejtett erőtől, ha tekerik a pedált, akkor azonnal a teljesen nyomatékával besegít a beállított szintig. Azt elérve pedig a rásegítés megszűnik. Sajnos az nem lehetséges, hogy csak egy beállított százalék erőt segít, azonnal maximális erőt add hozzá az ember erejéhez. Így lényegében úgy szimulálja a gázkaros megoldást, hogy nincsen gázkar. Ha lenne gázkar, akkor viszont nem is pedelec kerékpár lenne, hanem elektromos kerékpár, amire más szabályok vonatkoznak. Sajnos elég nehéz kideríteni hogy Magyarországon hol lehet használni ezt a  kerékpárt. Erre vonatkozólag sok cikk született, de néhol ellentmondásosak az információk.

A kezelőfelület egyszerű,  a bekapcsoló gombot hosszan nyomva bekapcsoljuk  az elektronikát, a plusz és mínusz gomba tudjuk kell e állítani a elektromos rásegítés mértékét. A 0 értéken  nem segít, csak a világítás kapcsol be és a kilométer óra üzemel. Az egyes, kettes és hármas fokozatban pedig 15 20 25 km/óra sebességig gyorsít. Nagyon tetszett még, hogy van rajta világítás, amit az akkumulátor üzemeltet. Sajnos az első lámpa nagyon gyenge, érdemes helyettem mást is használni. A hátsó lámpa elég fényes, fékezéskor féklámpaként is funkcionál, nagyon hasznos. A hagyományos kerékpár súlya 17 kg, az elektromos verzió  28 kg.

Az akkumulátor  a csomagtartón van elhelyezve. Könnyen kivehető, kerékpártól külön is tudjuk tölteni, kulccsal zárható, így nem tudják ellopni. Mivel az akkumulátor közel 100 ezer forint értékű és csak 2 kg-os, így amikor ott hagyom a bringát, inkább kiveszem és magammal viszem. A feszültsége 36V, a teljesítménye 8,4  amperóra. Ezzel síkterepek  körülbelül  30 km lehet megtenni, akkor hogy ha  nem segítünk rá és csak könnyedén tekerünk.

Összegzés

Nekem remekül bevált a kerékpár, érdemes volt rákölteni azt a plusz pénzt. Sokkal nagyobb távokra is tudok menni, emelkedőn nagy segítség, ha elfáradok, akkor könnyen haza gurulok vele.

Ami tetszett

- Remek kialakítás (hasonló az Original 7-hez)
- Remek váltó
- Folyamatos fejlesztés
- Megfelelő teljesítmény
- Megfelelő hatótáv (sík terepen, minimális emberi erővel kb. 30km), kivehető, zárható akkumulátor.
- Beépített lámpa (+féklámpa)

Ami nem tetszett

- Nem minden áruházban kapható
- Nem lehet kipróbálni
- Az első lámpa gyenge
- Gyerekülés nem szerelhető fel

Hol kapható

A kerékpárt a Decathlon webáruházban vásároltam.

Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!

Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!

 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr8412440571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.09. 18:01:07

Köszönet, hasznos és hiánypótló.
Egy csak a baj, hogy felénk még egy százezerrel drágább, hogy rohadnának meg... :D
Mondjuk meg tudnám otthon is venni, ha nagyon akarnám, szerencsére.

SaturnV 2017.06.11. 19:36:21

Én is beszereztem egy ilyet,és nagyon meg vagyok elégedve vele! Az emelkedők meg sem kottyannak neki,így tényleg izzadás nélkül jutok a munkahelyre. A beszerzése nem volt olyan egyszerű,a soroksári Decathlonban rendeltem meg,kb.három hét volt amíg megérkezett. Egyébként nem tartanak belőle még raktáron sem,úgy hozták Franciaországból. Készre szerelve adták át,bár az összeszerelést nem az üzletben végezték. Az eladó srácok is akkor láttak ilyet először... Az összeszerelést alaposan végezték,nem voltak laza,kotyogó alkatrészek,és megfelelő kenéssel is ellátták. Az akku külön fóliába csomagolva a csomagtartóra szalagozva. Viszont semmilyen leírást nem kaptam sem a kerékpárról,sem az akkuról. Bár azóta pdf-ben megtaláltam a neten. A szervizes srác megkérdezte,elviheti-e próba körre. Vigyorogva jött vissza; "óvatosan,ez nagyon megy!" Egyszóval ár-érték arányban nagyon megéri annak,aki tényleg nem akar csurom vizesen jönni-menni,főleg ha emelkedők is közbejönnek... Egy problémát látok a jövőben,az akku. Gondoltam,jól jönne egy tartalék akku,de sem a Decathlon üzleteiben,sem a gyártó honlapján,sem itthonról,sem külföldről nem lehet beszerezni. Az angol,német,francia Decathlon online üzleteiből is kifogytak belőle...

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.06.11. 19:43:04

@SaturnV: Nálam szerencsére volt raktáron, de furcsa hogy nem tartanak Budapesten legalább 5 darabot állandóan készleten. Én a nyugatiban vettem át, ott se láttak még ilyet :) Az enyémet is átnézték, az aksi szintén dobozból lett kivéve. Talán idővel könnyebben elérhető lesz hozzá. Bár nem tudom mennyibe kerül, gondolom lesz vagy 100 ezer.
A doksi hiánya valóban botrányos. Amit te találtál, annak linkjét megírnád?

SaturnV 2017.06.12. 07:06:11

@Kinai cuccok blog: persze,bár a korábbi tipusé konkrétan,de biztos nem lehet nagy különbség. ;docplayer.hu/6809402-Hu-hasznalati-utmutato-original-7e-tilt-e-ref-2871.html
Nem gondolom,hogy száz körül lenne egy akku,az angol Decathlonban 116 Fontért árulták akciósan,míg el nem fogyott... Ha azt vesszük,hogy nyugaton is 1000 euró a kerékpár ára,szinte szerencsésnek mondhatjuk magunkat,hogy a toronymagas áfánk miatt itthon "csak" ennyibe került... Tehát valszeg az akku is kijön(ne) úgy 50 környékén. Nemrég az Ebay-en láttam egyet,luxemburgi ól lett volna.Megegyeztünk az eladóval a posta költség én is (így is bőven megérte volna),de később kiderült,sem az ottani posta,sem a DHL nem vállalta a szállítást,repülés biztonsági okokra hivatkozva. Ez azért érdekes,mert több ezer akkut árulnak mindenhonnan. Ennyit a szerencsémről...

SaturnV 2017.06.12. 07:08:38

@SaturnV: "luxemburgi ól"... ez jó... Luxemburgból, természetesen...

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.06.12. 11:02:46

@SaturnV: Köszi, akkor rajta leszek az aksi keresgélésen én is! Ha esetleg előbb találod meg, kérlek írj! :)

SaturnV 2017.06.12. 13:07:33

@Kinai cuccok blog: Nagyon szivesen,természetesen jelentkezem,ha találok valami infót! Bár nagyon gyanús,hogy az akku gyártói honlapján sem találni infót róla... 500 töltési ciklusig garantálják a teljes kapacitást,utána gyors romlás... Ha azt vesszük,hogy két naponta töltenem kell,hát,nem egy megnyugtató helyzet... Arra gondoltam,talán cserélni lehet az akksikat a házban,de ahhoz szét kellene csavarozni a házat. De amíg garanciális,nem akarok hozzá piszkálni,nehogy probléma legyen belőle. Ez még a jövő zenéje...

SaturnV 2017.07.03. 18:50:57

@Kinai cuccok blog: Megvan a megoldás! Igaz hogy az üzletben nem tartanak,de még a Decathlon online felületén sem lehet rákeresni(!), de meg lehet tőlük rendelni.Ma besétáltam a soroksári üzletünkbe,és rákérdeztem,lehet-e csak úgy akksit venni. Az eladó szerint 204 db van készleten -gondolom a Francia raktárban-mert erre is négy hét várakozási időt mondott... Mindegy,itt lesz végre,és lehet hosszabb utakra is menni :-) Az ára pedig 68990 Ft. Ami majdnem megegyezik egy német felhasználó kommenteként -amit a német Decathlon honlapjára írt a kerékpárról- megemlített 204 eurós árral...

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.07.04. 10:42:17

@SaturnV: Ez nagyon jó hír, köszönjük szépen hogy utána jártál! :)

Örni76 2017.07.08. 16:13:48

És az Elops 500-ról mi a véleményetek? Az "csak" 215 ezer a Decathlonban.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.07.08. 16:28:26

@Örni76: Csak a nem elektromos verziót ismerem, de az bevált, masszív, strapabíró darab. Valszeg. az elektromos is olyan.
Ha nem kell a teleszkóp, akkor jó vétel, bár érdemes megfontolni, mert sok kényelmet ad a teleszkóp. 25-el menve már nagyot üt egy kátyú. Viszont aránylag nehéz, lépcsőn felvinni küzdelmes, ezzel is számolni kell.

Örni76 2017.07.08. 16:57:34

@Kinai cuccok blog: inkább az zavar, hogy női vázas és jól látom, hogy nincs olyan kormányállítási lehetőség mint a 700-on?
Egyébként meg lehet ezeket piszkálni, hogy 35-40 legyen a sebesség? Ez a 25 nem túl acélos, 35 már kielégítene.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.07.08. 19:55:52

@Örni76: Igen, kialakítása inkább női kerékpárra emlékeztet.
Valóban, a hétszázasnál két helyen is lehet a kormányt állítani. Ez tényleg hasznos, mert közelebbre és távolabbra is állítható. A kerékpár pedelec típusú, vagyis csak akkor megy az elektromotor, ha tekerik a pedált (így egyes országokba más szabály vonatkozik rá mint a gázkarosra).
Emiatt van lekorlátozva a sebessége is. Én még nem találtam rá tuningot, pedig csak a vezérlőn múlik hogy gyorsabban menjen.
Árban nem sokkal több a 700-as, szerintem jobban megéri.

Örni76 2017.07.08. 22:57:21

@Kinai cuccok blog: azért 75 ezer ft elég tetemes különbség :) a kérdés az, honnan veszi a sebesség adatokat. Van valami látható érzékelő rajta?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.07.08. 23:17:52

@Örni76: Szerintem a kerék forgási sebességéből számolja ki. Szóval egy 36 colos kerékkel lehet tudná a 40km/órát is :)
A youtube-on láttam, hogy egy bosh kerékpárnál meg tudták bütykölni a pedálon lévő érzékelő (mágnes) áthelyezésével azt hogy ne kelljen folyamatosan tekerni, de az enyémen nem találtam hasonlót. Ha valaki talál hasonló tuningot, kérem ossza meg velünk :)

Örni76 2017.07.08. 23:52:16

@Kinai cuccok blog: igen, azt láttam én is, reménykedtem működik itt is. Lehet ez a motor belsejében méri a sebességet.

ff48bp 2017.08.12. 08:59:49

Karácsony táján érdemes a német áruházláncok akcióit megnézni, mert vannak nagyon kedvezményes darabok. Gondolok itt: Lidl, Aldi, Spar. A gond, hogy haza is kell szállíttatni, mert azt nem vállalják, de ebben az ügyben remélem lesz változás, ha nagyobb lesz az igény és esetleg lehet majd rendelni a hazai áruházakon keresztül. A megoldás: ottani ismerős, akinek a címére megy és utána egy futárszolgálattal haza. Van olyan szolgálat, ami 30 ezerért haza hozza.

félixxx 2017.12.09. 21:24:16

A tekerést én már kiiktattam...áttettem a hátsóagyra (az enyém első motoros) a jeladót (PAS) a pedálról. Ha meggurítom a bicajt indul a motor, ha húzom a féket persze a rásegítés is megáll. Nem kell tekerni, gyorsabban "kapcsol" az elektronika. Azért szinte mindig tekerek, de jól esik néha, hogy akkor is megy a bicaj ha kiállok a nyeregből és nem hajtok.
A sebesség növelés skótban nem kivitelezhető. Tudomásom szerint. Az elektronikát kéne megbabrálni de az necces.

Avatar 2018.05.18. 00:06:23

@Örni76:
Általában az elinduláskor és emelkedőkön kell a normál bicikliket leginkább taposni, és pont ilyenkor segít be a pedelec-es hajtás.
A 25 nem sebességkorlát, csak ott kikapcsol a rásegítés. Ha nem akarsz izzadni, érd be 25-tel, nem olyan kevés az, ha meg száguldani akarsz, izzadj meg érte és tekerj izomból :) Persze ilyen egyenes üléspozícióban nehéz igazán gyorsan menni saját erőből.
Ha tekerés nélkül akarsz száguldani, akkor elektromos robogót vagy motort keress, azokon a magasabb tervezési sebességekhez méretezik a fékeket, teleszkópokat is! Persze valószínűleg drágábbak is a nagyobb terhelések elviselésére készült elemek miatt, de akár az életed múlhat a spóroláson.

zebranyul 2018.06.15. 11:27:31

@Örni76: A feleségem a munkája miatt sokat kerékpározik, ezért vett egy ilyen Btwin elops-500 járgányt, így alkalmam volt ki is próbálni mit tud.
3 fokozata van eco, normal, sport. Ezekben 15, 20, 25 Km/h sebességig segíti a tekerést. Ha nem tekerünk, nem megy. A külső szemlélő csak egy kerékpárost lát, aki gyorsan teker, az nem látszik, hogy mennyi erőt ad bele a tekerésbe.
Míg a komolyabb, két háromszor ennyibe kerülő bringák érzékelik, milyen erővel hajtunk, és ahhoz igazítják a rásegítés mértékét, ez csak a pedál forgását érzékeli, és ha ez megvan, akkor teljes erővel rásegít. Gondolom emiatt is olcsóbb a kerékpár, mint a sokszázezer forintos társai.
Miután kipróbáltam, odaadtam néhány ismerősömnek is egy körre. Egyöntetű véleményük a tesztkör után - mintha csak összebeszéltek volna - ez volt: “Nagyon király!”
Én se tudnám szebben megfogalmazni, milyen érzés tekerni. Elmegy az ember vele bringázni, a végén hazaindul, és nincs kedve leszállni, megy még egy kört vele. :)
Az lett a vége, hogy vettem még egyet, és most én is egy ilyennel járok a 10km-re lévő munkahelyemre. Előtte egy országúti kerékpárral jártam be. Amikor 25 perc alatt értem haza az országúti járgánnyal, igencsak izzadtam a végén. Ezzel az csodabringával kényelmesen beérek a munkahelyre, kellemes fáradtsággal a végén.
Mivel a kerékpár csak azt érzékeli, hogy tekerünk e, aki fáradt, azt is megteheti, hogy 1-es fokozatba kapcsol (hátul a legnagyobb fogaskerék), és csak imitálja a tekerést. Ilyenkor a motor teljes erővel dolgozik, és akár 25 km/h sebességgel visz minket (sport fokozat).
Én személy szerint ezt nem alkalmazom, 6-os fokozatban (hátul legkisebb fogaskerék) tekerek sport fokozatban, hogy azért a kerékpározás élménye meglegyen.
Emelkedőkön remek érzés, hogy nem lassul a kerékpár, olyan mintha valaki hátulról tolná az embert. A szembeszél sem akadály, mint egy normál kerékpárnál.
Az aksi töltöttségi kijelzője 5 fokozatú. Mire beérek a munkahelyre (10km), az 5-ből 4 lámpa világít. A beígért 30-45km-es hatótáv ez alapján reálisnak tűnik.
Eco módban 15 Km/h, normálban 20km/h, sportban 25km/h felett teljesen kikapcsol a rásegítés. Lehet gyorsabban menni, de izomból. Jobban tetszett volna egy olyan megoldás, hogy ha nem maradna el a rásegítés, és mondjuk az eco mód rásegítene a 25/km/h sebességű haladásra, csak kisebb mértékben mint a sport mód.(drágább bringákon álítólag ez így működik). Erőnléttől függően hoszabb-rövidebb ideig lehet 25 km/h feletti sebességgel is haladni, csak nem érdemes. :) Legfeljebb ha sportolni, akar az ember.
5 barra fújt kerekekkel kipróbáltam, milyen teljesen kikapcsolt motorral tekerni. Ezután elővettem az öreg mountain-bike-ot, amelyiket a feleségem használt eddig: nem igazán tapasztaltam különbséget, simán haza lehet vele tekerni a nagyobb súlya ellenére. Persze egy 60km-es túrának inkább egy országúti kerékpárral vágnák bele.
Sajnálatos, hogy az üzletben nem lehet kipróbálni,sőt készleten sincs. Biztos hogy hamarabb vettem volna egy ilyet, ha tudom milyen jó.
A drágább verziót sajnos nem tudtam kipróbálni, az ismerettségi körömben még ez a 215 ezres bringa is csodaszámba megy, nem hogy egy drágább. :)
Teljesen elégedett vagyok vele.

Netuddki. 2018.08.21. 16:25:32

Nekem már pár éve megvolt egy 28"-os, agydinamós Decathlonos országúti biciklim. Aztán nemrég vettem hozzá egy ilyet:
www.ciclotekstore.eu/b2c/producto/9822062/2/bpm-lcd5-e-bike-motor-kit-36v-11-ah-usb-ft-battery-

Ennek a fokozatát 0-tól 5-ig lehet állítani. Idáig 2-szer töltöttem az akkut, 35km-nél (először még nem tudtam felszerelni a pedál érzékelőt és csak gázzal használtam, így azért hamar merül) és olyan 115km-nél. Egyik esetben se merült le teljesen.
Ha egyedül megyek, akkor van amikor 1-esen használom, így olyan 25km/h-val simán lehet menni vele. Ha másokkal, akkor maximum csak emelkedőn kapcsolom be.
30°-os emelkedőn is fel lehet vele tekerni 5-ösben, de azért azt már az akku is megérzi. Leesik a feszültsége, de érdekes mód egy idő után visszaáll. Nyilván a nagyobb terhelés miatt.
Most van úton egy ugyanilyen 13Ah-s akku Kínából, majd kiderül hogyan szuperál.

SaturnV 2019.05.06. 17:11:01

Rég jártam itt,gondoltam leírom,mi történt azóta. Nos,két éves(!) lett a kerékpár,és nyugodt lelkiismerettel kijelenthetem,semmi komoly probléma nem volt ez idő alatt. Sok ezer kilométer van már benne,de kifogástalanul megy azóta is. Néha elfelejt induláskor bekapcsolni az érzékelő,e azon kívül semmi.. Sajnos a magyar útviszonyok miatt az első lámpa teljesen szétment. Próbáltam rendelni,de már nem kapható. Megoldottam egy kormány kiegészítővel,és egy erősebb lámpával. Most az akku töltő mondta be az unalmast,persze ez sem rendelhető,bár az angol Decathlon honlapja szerint néhány üzletükben még akad,de online onnan sem rendelhető. A hirtelen beszerzett német ebayről való töltő most érkezett meg. Hát mit mondjak, kritikán aluli minőségű. És persze nem is működik...Végső ötletként egy laptop szervizbe adtam be javításra,majd meglátjuk,mit tudnak vele kezdeni..

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2019.05.06. 19:50:14

@SaturnV: Nagyon szépen köszönjük! :) Még nálunk is szépen megy! Ritkábban használjuk, így a fenti hibák nem jelentkeztek.

SaturnV 2021.02.21. 16:20:13

Rég jártam itt... A kerékpár immár lassan 3 éves. A motor most adta meg magát,ennyit bírt... Cca. 8000 km.
Visít bekapcsoláskor,és nem is hajt... kuka... A váz a hosszú idő alatt szétesett szó szerint.. A csavarok szépen kiestek,az akku tartó a kritikán aluli utak miatt szétesett,minden gyors kötözővel van rögzítve. Úgy zörög már szegény,mint valami szekér.. A váltók nem működnek,pedig volt már szervízelve... Gondoltam egy robogóra váltásra,de inkább benézek a Decathlonba,tudnak-e kezdeni valamit vele. Egy kerék csere motorral 70e,vagy 100e Ft.,nem tudom melyik lesz..

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2021.02.21. 20:04:53

@SaturnV: Köszi, nagyon hasznos tapasztalatok! Lehet akkor már nem éri meg a javíttatása. Azért egy kerékpárnak többet kellen tudnia, mint 8000km. Az elektromos rollerjük az nagyon béna. Valszeg még ott is keresik az útjukat.
Az enyémben még 1000 sincs, máshogy alakult az élet.
Időnként megnyílik az állami támogatás elektromos kerékpár vásárlásra, nem tudom, az megéri-e.

SaturnV 2021.02.21. 20:27:34

@Kinai cuccok blog: Hello,nem tudom... Az igazság az,hogy én is ludas vagyok,hogy tropa lett. Az elején sportot űztem belőle,hogy rekord idő alatt érjek haza vele. Napi 14 km munkahelyre,vissza. Télen nyáron... Nem számított a kátyú,a sín stb.. Aztán mikor elkezdett zörgősebb lenni,már óvatosabb voltam,de a kátyúkat nem kerülhettem el,már a biztonság miatt is. De hiába,ennyi volt. A Soroksári Decathlonban nagyon rendesek voltak a szervízben még régebben,tíz perc alatt elintézték egy defektes gumi cserét,még pénzt sem akartak kérni érte,mondván ott vettem... Utána a közeli szervízbe vittem,nem tudom milyen lett a Decathlonos csapat azóta.
Sajnos társasházban lakunk,a nagyobb robogó,amit kinéztem,nem opció,mert kint nem szivesen tartanám,a házba behozni meg,na... Tölteni sem lehet lakásban.. A méregdrága pedelec-ek meg.. 700k-1, 1,5M ... ja, persze...
süti beállítások módosítása