Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Színes led szalag, ledes fényfűzér (led strip string smd 5050)

2012. május 22. 19:10 - Kinai cuccok blog

RGB led szalag 3.jpgNem olcsó mulatság de annál hangulatosabb ledes fénysorral díszíteni a lakást. Lehet csak 1-2 métert tenni a megfelelő helyre (polcokra alá vagy fölé, bútorok szegélyére avgy ajtóra), de lehet körbe az egész álmennyezetre is. Szerencsére méterre is adják, így elég csak a pont megfelelő méretet vásárolni. Technikai tudás nem sok kell, azt is könnyen össze lehet szedni, szakboltban pedig biztos segítenek benne. Bár tönkre tenni nem lehet könnyen, de a felesleges vásárlás is pénzkidobás. Érdemes megnézni élőben is mit tud.

Először 2 x 5 méter led sort vásároltam (SMD 5050, 30 led/méter) kipróbálás céljából és az volt a koncepcióm hogy a nappali két hosszanti falára a díszlét fölé teszem. A szoba két rövidebb oldalán úgy is ajtó/ablak van. Mikor megjött, 10 perc alatt fel is raktam. A 3M ragasztóval könnyen és gyorsan fel lehet tenni, persze előtte azért érdemes leporolni. Nem kell nagyon a felületre nyomni, amúgy is elég erősen ragaszt. A két led sort otthon lévő kábellel kötöttem össze mivel a hozzá vett vezérlő és adapter elbír belőle kettőt. 5 m színes led szalaghoz 3W-os teljesítmény kell, mikor a második sort rákötöttem a 6A-es tápra akkor az elsőnek észrevehetően csökkent a fényereje. Gondoltam akkor érdemes külön tápról hajtani őket. Mikor kész lett, fantasztikusan nézett ki. A vezérlővel bármilyen szögből ki be lehetett kapcsolni a fényeket. Elég erős fénye is volt, kb. 60-80W-nak megfelelő, ami hangulatvilágításra pont jó. Ekkor jött az újabb ötlet hogy még is csak teljes sort kellene feltenni, még egy 5 méteres darabból kijönne teljesen körbe a szoba. Eredetileg azért vettem 30 led/m-es típust mert azt meg tudtam hajtani egy tápról és vezérlőről. Nézegettem a 9A-es tápokat és vezérlőt ami meg tudná hajtani a 15 métert de aránytalanul drága volt.

 

RGB led szalag 2.jpgMivel még több fény szeretnék, gondoltam inkább érdemes lenne venni, 3 x 5 métert, 3 táppal és 3 vezérlővel. Közben megrendeltem egy 60 led/m-es darabot máshova és kipróbálva sokkal fényesebb! Jött az ötlet hogy akkor a 2 x 5 métert meghagyom karácsonyfa szalagnak és rendelek még 3 x 5 méter RGB (60 led/méter) szalagot. Hát az ára, az nagyon húzós. Kellett emészteni hogy megér-e ennyit. Persze ha sikerül, akkor le tudom venni a csillárt és nem lóg bele a szoba közepére illetve megszabadulhatok a sosem kedvelt takarékos égőktől is. Ennek bizony ára van de mivel nem csak hangulat hanem funkció is változik, rászántam a pénzt. 3 x 5 méter 60 led/m-es szalag, 3 tápról hajtva, 3 vezérlővel és egy távirányítóval. Szerencsére legalább nem kellett 3 távirányító mert egyel lehet kapcsolni az összeset. A hatás elmondhatatlan. Nem lóg a csillár, a szoba közepébe, azonnal van fény a szobában, erős és szabályozható fényerő, távirányítós kapcsolás. Ha kell olvasni is lehet, ha kell akkor a fényerőt levéve csak a tévé megy.  És az extra, mindig a hangulatnak és a tevékenységnek megfelelő színek! :) A minősége kitűnő mindennek, az 5 szalag közül egy sem volt hibás, a 4 tápegység is rendben volt, a 4 vezérlőből sajnos egy nem működött de cserélték, a távirányító is rendben volt.

Így a minőségre nem lehet panasz, az árával sajnos barátkozni kell de annyi pluszt ad hogy szerintem megéri beruházni. Ha az élettartama csak a fele amit ígérnek, még akkor sem fog tönkre menni belátható időn belül.
 
RGB led szalag 1.jpg Rendeltem még tévedésből egy kültéri szalagot is, amit belülre szántam. Kicsivel drágább volt mivel van rajta egy nagyon büdös (csak közelről érezni) szigetelő. Utólag vettem észre hogy az RGB és sima egyszínű led sor között nincs nagy árkülönbség, így érdemes az RGB-t választani. A fogyasztását tekintve a 2 x 5 méter (30 led/méter) 6A-es (72 Wattos) táppal csak 35 Wattot fogyasztott. A színeket váltogatva 28-35W között maradt a fogyasztás és érdekes volt hogy nem a fehér fény fogyasztotta a legtöbbet ahol is minden led maximálisan világítana!
Így a 15 méteres (60 led/méter) szalag összesen 90 Wattot fogyaszt. A korábbi 3 takarékos égő 3 x 14 W volt, vagyis a ledes fénysor takarékosnak nem mondható, de még mindig olcsóbb mint a 120 W-os hagyományos égő. És a takarékos égőből már dobtam ki párat, pedig márkás darabok voltak, szóval így már nem is volt olyan takarékos.
 
Amit elfelejtettem venni hozzá az a sarok elem volt de ezt megoldottam úgy hogy egy centi magasra vezetve már elfordult a sarokban is. A plafonon nem látszik de ha olyan helyre tesszük ami szem előtt van, ne felejtsük el. Hasznos lehet még a két szalagot összekötő elem, egyszerűbb mint forrasztgatni.

Bár méterre kapni, szinte mindegyik darabolható megadott távolságon belül. (pl. 3 ledenként, így egy 10 centis darabot is tudunk üzemeltetni, én a maradékot a monitor alá ragasztva billentyűzet világításnak használom)

A korábban tesztelt 8W-os hangulat világítás így egy asztali lámpába került ahonnét szintén távozott a takarékos égő, mivel a gyors fény sokkal fontosabb ott és oda bőven elegendő a kb. 35 W-nak megfelelő fényerő. A led sornál a led égőnél megszokott 3 színű kontúrok is megszűntek.
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr374546180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákos81 2012.05.30. 13:08:52

Jó ez a blog, tetszenek az írások, viszont jobban örülnék, ha az aktuális árakat belefoglalnád egy táblázatba, hogy legyen elképzelés. (USD/HUF)

Mert az, hogy "nagyon drága", egy rendkívül szubjektív vélemény. Van akinek 5k is drága, van akinek 50k sem az.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.05.30. 16:53:20

Árakat azért nem szoktam írni, mert mindenki máshogy szerzi be és elég nagy a szórás. Háromszorosa is lehet a minimum és maximum között ha pl. közvetlenül a gyártótól rendeled vagy egy legális magyar bolttól. Pl. a fenti led sor métere vezérlő és adapter nélkül 4 USD-től 3000 Ft-ig is terjed.

Illetve van olyan teszt amit beküldtek és van olyan ahol magát a terméket kapom tesztelésre.

De gondolkozom rajta, lehet hogy egy számlás, garanciális forint árkategóriát írni fogok ezentúl.
süti beállítások módosítása