Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Brutális fényerő, 11 ledes lámpa - Teszt

2017. november 05. 12:34 - Kinai cuccok blog

XM-L T6, 4 db 18650 aksi, akkumulátor, vízálló, cserppálló, SkyRay XLightFire

brutalis-fenyero-11-ledes-lampa-teszt-xm-l-t6-xml-4-db-18650-aksi-akkumulator-vizallo-cseppallo-skyray-xlightfire-02.jpg

Van, hogy egy lámpa fényereje kevés, akármilyen szuper led is van benne. Ekkor kerülnek elő a 3-5 vagy még több ledet tartalmazó lámpák. Természetesen ezeknek a lámpáknak az energia felhasználása is nagy, így gyakori, hogy több 18650-es aksit lehet belerakni, vagy az eleve a jóval vastagabb 26650-esel üzemelnek. A sok aksi pedig nagy súlyt is jelent, vagyis kompromisszumokra kényszerülünk. A fényerő/súly mérlegen a most bemutatott lámpa az előbbire koncentrál, kézilámpákéhoz képest döbbenetes a fényereje. Kézi és kerékpár lámpa kivitelben is készül, nekem előbbiből van kettő.

 

A doboz

Egy fehér, kemény kartondobozban érkezik a lámpa. A dobozon nincs márkajelzés. A dobozban csak a lámpa illetve egy szíj van.

Kinézet

Feketében és bronz (arany) színben rendelhető. A legtöbb lámpán a SkyRay márkajelzés van, de kapható XLightFire jelzéssel is. Teljesen egyforma kialakítású a két márka. Az első részen találhatóak a ledek. Ledek számától függetlenül mindig ugyanaz a séma, középen egy led található, a többi pedig körben helyezkedik el. A lámpatesten, a fej részénél hűtőbordák találhatóak. Hátrébb a bekapcsoló gomb, melyet kényelmesen elérünk a hüvelykujjunkkal. A lámpát a felénél lehet szétcsavarni, hogy a 18650-es akkumulátorokat belerakjuk. A menetnél egy szilikon gyűrű védi az elektronikát a beázástól. A lámpa cseppálló, vízbe nem meríteném. A hátsó fele lapos, így fel lehet állítani. A fej részére például egy műanyag poharat téve szórt fényt kapunk, így kempinglámpának is használható. A súlya akkumulátorok nélkül 300g, 3000mAh-ás akkumulátorokkal pedig 480g. Hossza 134mm, átmérője a fejnél 58.5mm, a hátsó részen 59.5mm.

Beüzemelés

A lámpába maximum négy darab 18650-es akkumulátor tehető. Az akkumulátorok párhuzamosan vannak kötve, így egy, kettő, három vagy négy akkumulátorral is üzemel. Egy akkumulátor esetén viszont ki kell azt támasztani. Kettő vagy több használatakor már magától megáll.

Használat

A lámpa négy féle üzemmóddal rendelkezik. A bekapcsológombot röviden nyomva erős, közepes és gyenge fényerővel világít, illetve kikapcsol. Hosszan nyomva stroboszkóp szerűen villog. Erős módban 1350 lux, közepes módban 930 lux, gyenge módban pedig 360 lux erővel világít két és fél méteren mérve ezzel a mérővel. Erős módban 3.9A, közepes módban 2.6A, takarékos módban 0.95A a fogyasztása. Egy és négy akkumulátorral is ezeket az értékeket mértem. 

Teljes fényerővel a lámpa 10 perc múlva a fej részénél 47 fokos, a markolatnál 40 fokos. 20 perc múlva pedig a fej résznél 55 fokos, a markolatnál pedig 50 fokos, így csak szakaszosan lehet a teljes fényerőt használni. Ilyenkor jól jönne egy tartókar mivel a ledek bírják a folyamatos terhelést.
Közepes fényerővel is felmelegszik hosszútávon a markolatnál 40 fokra, a fej pedig 44 fokos lesz.
Gyenge fényerővel már nincsenek túlmelegedési gondok, pedig akkor is erős fénnyel világít.
A fénye előre irányított, de oldalra is szór. Szerintem pont jó a kialakítása.

A fogása elsőre kényelmes, markolni lehet a lámpatestet, hosszú távon viszont nehéz lehet a közel fél kiló.

A nagy fényerő, mindent bevilágít

1a-eros-brutalis-fenyero-11-ledes-lampa-teszt-xm-l-t6-xml-4-db-18650-aksi-akkumulator-vizallo-cseppallo-skyray-xlightfire-01.jpg

Közepes fényerő, még mindig nagyon erős

2a-kozepes-brutalis-fenyero-11-ledes-lampa-teszt-xm-l-t6-xml-4-db-18650-aksi-akkumulator-vizallo-cseppallo-skyray-xlightfire-01.jpg

Takarékos módban is jól látunk mindent, de jóval tovább használhatjuk

3a-gyenge-brutalis-fenyero-11-ledes-lampa-teszt-xm-l-t6-xml-4-db-18650-aksi-akkumulator-vizallo-cseppallo-skyray-xlightfire-01.jpg

 

Összegzés

Nehézsúlyú kategóriában indul ez a lámpa, ennek megfelelően a fényereje is kitűnő. A melegedést nagyobb hűtőbordákkal meg lehetett volna előzni, de ha csak akkor váltunk rá, amikor szükség van rá, akkor tökéletesen használható. Talpára rakva pedig nem számít.

Ami tetszett

- Brutális fényerő
- Kedvező ár
- Jó kialakítás, kényelmes fogás
- A lámpa fel is állítható

Ami nem tetszett: -

- Nagy és közepes fényerővel eléggé felmelegszik

Hol kapható

Ebay, AliExpress

Rengeteg féle lámpa kapható a Banggood-on és a GearBest-en is.

A lámpába való 18650-es akkumulátorok tesztje.


Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!

Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr113160768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.11.05. 22:57:42

A lux az megvilágítás mértékegység. Nem a lámpa tulajdonsága, hanem egy felületé, amit megvilágítasz vele.
Az amperóra töltés mértékegység, nem fogyasztás.

Egyébként nem azt érdemes nézni, hogy újonnan, hogy működik, hanem, hogy egy év múlva is működik-e még. Az ilyen lámpákban gyakori, hogy durván túlhajtják a LED-t, az meg szépen megdöglik néhány tíz üzemóra után.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.05. 23:03:08

@Lord_Valdez: A mérőeszköz lux-ban számol, ezért ennek az értékét írtam ki.
Az ampert javítottam, köszönöm! Benne vagyok megint egy rakás aksi tesztelésében is, már reflexből ezt írom.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.05. 23:08:33

@Lord_Valdez: Az, hogy lépten nyomon 50 ezer órát adnak meg a ledek élettartamának, tényleg vicc. Nekem ezek a lámpák kb. 50-100 órát mentek eddig, legtöbbször teljes fényerővel, de még nem tapasztaltam csökkenést. Nekem is van olyan lámpám, ahol kb. 100 óra használat után érezhetően felére csökkent a fénye.

CoolKoon 2017.11.05. 23:11:40

@Lord_Valdez: Bizony. A helyes megoldás lumen (lm) és amper (A) lett volna.

Ami a LED-ek túlhajtottságát illeti, nálam a (szintén CREE típusú LED-re épülő) zseblámpámban a kontaktusok adták meg magukat hamarabb (így hülyén/gyengén/pislákolva világított), nem a LED.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.05. 23:14:38

@CoolKoon: A fénymérőt belinkeltem. Az Ampert meg már javítottam.

Fánkevő Fáncsi 2017.11.06. 01:18:15

A kínai cuccoknál LED-ek tartósságáról beszélni nevetséges. A kíniaknál nincs minőségbiztosítás, valamelyik jól sikerül a másik meg nem, az hamar bekrepál. Inkább ez a második a jellemző.
Minden a mázlitól függ, ez a szép a kínai termékekben.

gigabursch 2017.11.06. 06:08:33

@Lord_Valdez:
Ööö ... a töltés szerintem (meg a négyjegyű függvénytábla szerint is) coulomb.

gigabursch 2017.11.06. 06:09:55

@Kinai cuccok blog:
Persze, csak ők úgy értik, hogy ebben benne van a fiók-üzemmód.

kjanik 2017.11.06. 06:21:34

@Lord_Valdez:
"A lux az megvilágítás mértékegység."
Eddig jó. Azaz a lux = lumen/m2, a lámpa fényáramának a sűrűsége a megvilágított felületen.
Ez pedig pontosan a fényforrásra jellemző (az erősségére és az irányítottságára), és a felület előtt véget ér a hatása.
Hogy mit ver vissza a felület, az jellemző rá, de az más tészta.

A lux "Nem a lámpa tulajdonsága, hanem egy felületé, amit megvilágítasz vele."
Ez tévedés!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.11.06. 07:23:50

@Kinai cuccok blog:
Az egy dolog, hogy a mérőeszköz azt tudja mérni, de ez akkor se jellemzi a lámpát magát. Rakd közelebb és többet fog mutatni. Rakd kicsit kijjebb a fókuszból és megint csak kisebbet fog.

@gigabursch:
Az SI mértékegysége valóban Coulomb, de az áramerősségszer idő, az töltés dimenzió.

@kjanik:
Szigorúan nézve igazad is lehetne, de ha ugyanennyire szőrszálhasogatóan nézem, akkor honnan veszed, hogy nem matematikai felületről beszéltem?

kjanik 2017.11.06. 09:26:07

@Lord_Valdez:
"Szigorúan nézve igazad is lehetne, de ha ugyanennyire szőrszálhasogatóan nézem, akkor honnan veszed, hogy nem matematikai felületről beszéltem? "

Szigorúan nézve igazam van.
Ha megnézel egy luxmérőt, azt láthatod, hogy az érzékelőt a megvilágított tárgyra helyezik, és a fényforrás fele mérnek.
Ez a mérés azt mutatja, hogy mennyire világítja meg a fényforrástól adott távolságra levő tárgyat a fényforrás. Ennek pedig köze sincs ahhoz, hogy mi és mekkora dolog van megvilágítva, vagy van-e ott egyáltalán valami, bárhogy is ragozod. Ezt jól mutatja a lux dimenziója is.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.06. 10:19:39

@gigabursch: "Persze, csak ők úgy értik, hogy ebben benne van a fiók-üzemmód. "

Igen, így már kijön :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.06. 10:35:48

@Lord_Valdez: Természetes hogy, ha közelebb rakom a fénymérőt, többet fog mutatni. Ez igaz a decibel mértékegységre is. Ezeket mindig egy adott távolság függvényében érdemes vizsgálni. Én 2.5 méterről mérem, te is pontosan ezt fogod mérni, ha ugyanígy méred, akár össze is hasonlíthatod a saját lámpáiddal.
Más lámpák specifikációjához meg nincs értelme mérni, mert a kínaiaknál vasagon fog a ceruza.
Ha a lumen értékre vagy kíváncsi, akkor a megadott áram, ledek száma és led típusa alapján ki lehet számolni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.11.06. 19:41:16

@kjanik:
Azért nincs, mert nem teszel különbséget a felület szó két értelme között. Van a matematikai felület, mondjuk egy 1 négyzetméteres sík felület. És van a fizikai felület pl. egy gipszkarton felület.
Te fizikai felületben gondolkozol, holott senki nem mondta.

@Kinai cuccok blog:
Arra akartam utalni vele, hogy ezzel a számmal nem igazán jellemzed a lámpát. Az, hogy 2,5 m-ről mérted, középen már lényegesen több információ, mint hacsak egy megvilágítás értéket közölsz, de még ez sem elégséges.
Egyébként a fényáramot, sajnos, nem lehet ilyen egyszerűen kiszámolni, több okból. Egyrészről, a LED-k közti elég nagy a szórás. Másrészről, az egyéb optikai elemek, pl. az előlap sem veszteségmentes. Cirka 10%-t visszaver.

Egyébként, ha megnézel egy hangszóró specifikációt ott se fogsz hangnyomás értéket látni. Azért, mert az nem a hangszóró saját tulajdonsága, annak ellenére, hogy nyilván van egy maximum, amit ki tud préselni magából.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.06. 20:39:22

@Lord_Valdez: Ez igaz. Sajnos egyelőre nem találtam meg a módját, hogy lumen értéket mérjek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.11.06. 20:52:53

@Kinai cuccok blog:
Azt felejtsd el. Azt nem lehet házilag.
Illetve valamennyire igen. Ha fogod a műszert és feljegyzed középen. Aztán egy körív mentén odébb mész mondjuk 5 fokot és ott is. Aztán még ötöt stb.
Ha élsz néhány feltételezéssel pl. a műszer felülete elhanyagolható a gömbfelülethez képest, a fényforrás teljesen forgásszimmetrikus, két mérés közt a lineáris interpoláció elégséges pontosságú stb., akkor így ki tudod integrálni a fényáramot. Lényegében manuálisan emulálsz egy gonioradiométert. Ezzel a hasamra ütök, de kb. 20% pontosságot el tudsz érni, hacsak nem nagyon szar a kézi műszer.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.06. 21:00:57

@Lord_Valdez: Köszönöm, ez tényleg nem egyszerű, így szerintem kihagyom :)

alana 2022.09.16. 00:04:29

Sziasztok! Küldene valaki egy megbízható linket erre a lámpára? Millio hasonló van. Fogalmam sincs hogy melyik hozza ezt a tesztet. Köszi.
süti beállítások módosítása