Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Fénymérő, lux mérő

2013. február 10. 20:00 - Kinai cuccok blog

Fenymero 1.jpgA ledes lámpák teszteléséhez vásároltam ezt a fénymérő. Egy kis utánjárással tisztáztam a lux/lumen/candella mértékegységek közötti kavart a fejemben és utána már pontosan tudtam mit is mér a műszer. (Aki ilyet szeretne venni, előtte mindenképp nézzen utána) Én a ledes lámpák valódi lumen értékét szerettem volna mérni. Bár a fénymérő luxot mér, találtam megfelelő lux/lumen átváltókat a neten, de egy aprócska tényt nem vettem számításba. Azt, hogy az átváltáshoz mért fénykör átmérőjének fényerőssége a ledes lámpáknál nem egyenletes, a fényerő mindegyik lámpánál kisebb-nagyobb erővel csökken a kör széle felé haladva. Így pontosan nem lehet megmondani a kör közepén mért lux érték alapján hogy hány lumenes a lámpa.
Emiatt a mérési táblázatokban nem is tüntettem fel ezt a számítást, hanem csak a fénykör közepén mért lux értéket, összehasonlításnak ez is megfelelő. Aki mégis kíváncsi a lámpák valódi lumen értékére az könnyen megnézheti a táblázatban feltüntetett átfolyó áram erősségének segítségével. A cree ledes lámpáknál megfelelő pontossággal meghatározható a led típusának ismeretében hogy adott áram erősség mellett hány lumen fényt bocsájt ki.

Visszatérve a Lux mérőre a lámpákon kívül még a fotózásban tudja hasznát venni az, aki nem autómata módban használja a készülékét. Segítséget nyújt a beeső fény erősségének megállapításához és ennek megfelelően tudjuk a paramétereket beállítani. Amire még használni tudtam az az hogy kimérjem a különböző helyiségekben mennyi fény van, egy egy villanykörte cserével mekkora fényerő változást tudok elérni. Könnyen meglehet hogy egy fejfájás megszüntethető egy gyengébb vagy erősebb égő használatával. (A munkahelyeket tipikusan túlvilágítják, nehogy a dolgozó ébersége lankadjon, cserébe sokaknak fejfájást okoznak) Ezen kívül lehet még a különböző (takarékos) izzók valós fényerejének mérésére használni. Könnyen kideríthető ha az égőn nincs feltüntetve vagy a szokásos módon flexibilisen kezelik annak valódi értékét.

Magáról a készülékről nem sokat lehet írni. Egyszerű és működik. A csomagban csak a fénymérő és egy egyszerű angol nyelvű leírás található. Én hiányoltam egy tokot vagy valami tartót amibe biztonságosan tárolni, hordozni lehetne.
A készüléken két retesz található három állással. A fénymérő fedőlapját levéve és a bekapcsoló reteszt elhúzva azonnal mutatja a beeső fény mennyiségét. Figyelni kell rá hogy ne takarjunk semmilyen fényforrást mérés közben mert igen érzékeny műszer, olyan fényerő változást is mér amit mi szabad szemmel észre sem veszünk. A bekapcsoló reteszt tovább csúsztatva a mért értéket kimerevíti.m Sok hasznát nem láttam, de tudja.
A másik retesszel a nagyságrend állítható: 2000, 20 000 és 100 000 lux mérhető vele. A kijelzőn is van visszajelzés éppen melyik módba használjuk. A kijelzője nagy méretű, jól látható, háttérvilágítása nincs. Tápellátása 1 db 9V-os elemmel történik.

Összefoglalva remek kis műszer, bár nem nélkülözhetetlen, sok mindenre használható. Egyszerű és jó minőségű, mindenkinek ajánlom!

Ami tetszett: Egyszerű, könnyen használható, szépen kidolgozott műszer

Ami nem tetszett: Tartótok hiánya

Hol kapható

A Gearbest-en vásároltam 3600 forintért.

Sok hasonló műszer is kapható.

Ha tetszett a cikk, kérlek ne felejtsd el lájkolni a blogot a facebook-on! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr855073395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása