Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Hogyan reklamáljunk az Ebay-en? (vásárlás utáni reklamáció, pénz visszakérése, resolution center, open case)

2017. január 18. 21:10 - Kinai cuccok blog

pulp-reklamacio.jpgNem mindenki tudja, hogyha rendelünk valamit az Ebayen, nincs nyomkövető száma (tracking number) és elveszik a küldemény, akkor az eladónak kötelessége visszafizetni az árát (ár+postaköltség), függetlenül attól hogy hol veszhetett el. Erre a várható érkezés utolsó napjától számítva 30 napunk van.
Reklamáció nyitása esetén új határidők indulnak, melyekre szintén figyelni kell. Bár maga a folyamat nem nehéz, elsőre még sem mindenkinek sikerül, ezért most bemutatom, hogyan kell csinálni.

Közel két éve már írtam egy cikket erről, sajnos azóta (számtalanszor) megváltoztatták a reklamáció menetét, így itt van a legfrissebb, 2017 Januári állapot. A régi cikket is érdemes átolvasni, mert számos tippet találhattok arra, hogy mikor hogy érdemes eljárni.

 

 - Első lépésként a terméknél nyissuk le a "More action" menüt és válasszuk ki az "I didn't receive it" menüpontot.
Ez a menüpont csak akkor elérhető, ha a tervezett kézbesítési idő után vagyunk.

001-i-didnt-receive-it.png

- Itt válasszuk ki az "I want a refund" lehetőséget. Ne válasszuk azt, hogy "I want the item" mert akkor az eladó "újraküldi" a terméket, ami abból áll, hogy az eladó bejelöli, hogy újraküldte és az esetek nagy részében semmi nem történik. (ritka hogy az eladó valóban újra küldi és meg is kapjuk. Mivel az eredeti reklamáció már lezárult, az újraküldést pedig nem védi az Ebay, veszhet a pénzünk ha a második küldemény is elveszik vagy esetleg fel sem adják) 

- Adjuk meg a reklamált termékek számát.

- Üzenetbe elég csak annyit írni hogy nem kaptuk meg és szeretnénk pénzünket visszakapni.
Én azt is oda szoktam írni, hogy már voltam a postán és megkérdeztem. Nyilván semmi értelme, de szinte minden eladó bepróbálkozik azzal az időhúzással, hogy nézzük meg postán. 50 nap után már nincs mit megnézni, ha volt is értesítő, jó eséllyel már visszaküldték vagy eltették. (10 munkanapig vehető át a termék és sokszor nem kapom meg az értesítőt)
Ezzel persze sokra megy az eladó, de ha nem reklamációval indítunk, hanem üzenettel akkor általában kiügyeskedik azt, hogy addig várunk hogy kicsússzunk a reklamációs időből.

002-send-a-request-to-the-seller.png

 

- A következő képernyőn tájékoztatnak minket, hogy ha 9 napon belül nem jelentkezik az eladó vagy nem tudunk megegyezni vele, akkor kérhetjük az Ebay ügyfélszolgálatának beavatkozását.

003-you-sent-a-request.png

 

- Innét az eladónál van a labda, vagyis az ő válaszára várunk

pulp-varunk.jpg

 

- A "Purchase history" képernyőn figyelemmel tudjuk követni a reklamáció állapotát

004-requests.png

 

- Meg tudjuk nézni a nyitott reklamációkat (case) Itt szintén látható, hogy az eladó válaszára várunk

005-resolution-center-your-request-and-cases.png

 

A "Summary" oldalon láthatjuk hogy van nyitott reklamációnk ("Open request") 

006-summary.png

 

- A "Purchase history" képernyőn figyelemmel tudjuk követni a reklamáció állapotát

Ha válaszolt az eladó, akkor meg tudjuk nézni a "Message" fülön, de email értesítés is kapunk az üzenetekről

- Az "1 request require your attention" mutatja azt, hogy ismét nekünk kell reagálni. 

007-purchase-history-1-request-your-attention2.png

 

A reklamációs oldalon szintén láthatjuk hogy teendőnk van: "Your action is required"

- Itt kattintsunk a "Take action" linkre

008-your-request-and-cases-1-request-or-case-requires-your-attention.png

 

Ha szerencsénk van, akkor az eladó nem problémázik és visszafizetik a pénzünket. Itt még egyszer be szoktak próbálkozni azzal, hogy újraküldik.

Figyeljük meg hogy a határidő nem változik, így érdemes naponta figyelni az ügy állását. (Én az üzenet értesítő emailt szoktam nézni)

- Válasszuk az üzenet küldést ismét: "Send a message to the seller" majd nyomjuk meg a "Continue" gombot

009-the-seller-sent-a-message.png

 

- Legyünk rövidek és tömörek, a pénzt kérjük

010-send-a-message.png

 

Ismét az eladónál a labda. Itt már sok lehetősége nincsen. Ha nem akar fizetni, kérjük az Ebay segítségét. Ekkor átolvassák a levelezést (amit a képernyő alján mi is láthatunk) és jó eséllyel visszafizetik a pénzt (az eladót pedig szankcionálják)

011-you-sent-a-message.png

 

- Ismét az eladó válaszára várunk

pulp-varunk2.jpg

 

- A "Purchase history" képernyőn láthatjuk válaszolt-e már az eladó

012-purchase-history-1-request-awaits-other-members-responses.png

 

- Remélhetőleg a következő esemény az, hogy kapunk egy emailt hogy az eladó vissza fizette a pénzt.
Ekkor eltűnik a "Purchase history" képernyőről a nyitott reklamációra utaló bejegyzés.

 

013-purchase-history.png

 

Örülünk Vincent

pulp-orulunk.jpg

 

Ha meg szeretnénk nézni a korábbi reklamációkat, akkor az oldal alján található "Resolition Center"-ben ismét megtekinthetjük őket.

015-resolution-center.png

 

Ennyi, nem is olyan bonyolult, igaz? :)

Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!

Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!

 

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr2912126493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jesszusom · http://www.elfwood.com/fanq/d/o/dobbins21/masterchief1.jpg 2017.01.19. 07:10:37

Ez jó. Legközelebb lehetne egy cikk az alis reklamációról :)

Dzsontra Volta 2017.01.19. 11:43:02

Én először mindig szoktam írni üzenetet az eladónak, általában a "kérdés a termék használatával kapcsolatban" témamegjelöléssel, és megérdeklődöm, hogy mit tud a dologról, jellemzően ilyen esetben értékelik, hogy nem az e-bay problémabejelentőjét használtam és mindig sikerült a számomra legideálisabb megoldást megtalálni. 1000+ vásárlás alatt összesen 2 alkalommal volt olyan, hogy az eladó nem volt hajlandó válaszolni, ilyenkor a fent részletezett eljárás után automatikusan visszakaptam a pénzem.

Skywatcher 2017.01.19. 13:35:13

Tetszik a szöveg + kép párhuzam, sikerült ezt a száraz témát szinvonalasra húzni! Grat.
Nekem eddig 1 problémám volt ebayen, bár sokat nem vásárolok (talán 20x eddig összesen). Egy vezeték nélküli töltőt rendeltem (Qi), és 40 napnál tartottunk, mikor megkérdeztem az eladót, hogy mi a töcs van, már bőven meg kellett volna jönnie.
Rögtön válaszolt, térdenállva imádkozva, hogy nehogy lehúzzam, 1 csillagra, vagy akár 4-re, könyörög, várjak még, rögtön felad egy másikat postán, küldi a feladásról a bizonylatot!
Tényleg küldte is. 1 hét múlva megjött az egyik, 2 hét múlva a másik.
Írtam neki, hogy most mivan? tudok neki valahogy utalni még 1 vételárat, vagy üssek le egy másikat, és nem küldi el (ilyet tán nem lehet), vagy mi legyen? Mire írta, hogy használjam boldogan, és vásároljak tőle máskor is.
Ennyi.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.01.19. 14:41:20

@Dzsontra Volta: Ez a korrekt hozzáállás, de sajnos engem pont így vertek át párszor. Azóta inkább nem variálok.

@Skywatcher: Kellemes tapasztalat. Nekem több száz vásárlásom volt és persze a rosszak maradnak meg az emberben. De persze voltak nekem is pozitív tapasztalataim. Volt hogy én is visszafizettem a pénzt amikor még is csak megkaptam. Illetve ezért is várok 50 napot, ami addig nem jön meg, az már 99% hogy elveszett.

Nokedli_01 2017.01.19. 16:41:20

Helló Mindenki! Ez egy jó cikk, csak ez a legkönyebben megoldható probléma. A gondok ott kezdődnek, amikor 10 és 20 EFt között rendelünk. A 10 EFt alattiak megjönnek, a 20 EFt -ot meghaladóak meg vámkötelesek, nem tűnhetnek el. Tehát rendelünk 10 és 20 EFt között, van külföldi nyomkövető szám (tracking number), és eltűnik a várva várt csomag. Nyomkövető weboldalon látható, hogy megérkezett Magyarországra. A posta felteszi a kezét, hozzájuk nem jutott el, így nincs magyar postai szám, A kínai partner felteszi a kezét, mert Ő csomagszámmal adta fel. Érdeklődni valahol Ferihegyen lehetne, de melyik cégnél? Van egy Facebook -os oldal, ahol sok jó tanács olvasható (akár rendőrségi feljelentés is).

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.01.19. 16:52:06

@Nokedli_01: Az általad leírt probléma teljesen valós és sajnos én sem tudok rá megoldást. Elvileg a feladó fél vissza tudja reklamálni a pénzét, így köteles lenne kifizetni neked, de ebben az esetben nem tudom hogy az Ebay kinek ad igazad. Én ilyenkor felhívnám a vámot és talán ők (rögös) útba igazítanak.

Darth Revan 2017.01.19. 18:12:06

Egyreszat baromsag az utolso pillanatig varni, masreszt eloszor mindig az eladonak illik irni egy uzenetet.

egyszer egy 400 dollaros fenykepezo tunt el, amit az ebayen rendeltem es a felado sima postai kuldemenykent kuldte. De mivel nem erkezett meg, siman visszakuldte az arat. Igy en a penzemnel voltam, egy postai dolgozo meg orult az uj fenykepezogepnek :(

eßemfaßom meg áll 2017.01.19. 20:56:42

@Dzsontra Volta: Próbáltam már jófej lenni, kinai fűt fát beigér, de ha eltelt annyi idő hogy kicsúsztunk az ebayes-paypalos határidőből akkor keresztet lehetett venni a termékre. Ha valami gond van akkor nemjöttmeg-fullrefund és kész.

Zirowe 2017.01.20. 11:13:30

Érdemes megjegyezni, hogy paypalen pedig vásárlástól számított 180 napunk van a panasz megindítására.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.01.20. 20:35:55

@Zirowe: Köszönöm az infót. Utánanéztem és a Paypal-on az Ebay-es vásárlások esetén ha reklamálni szeretnénk, akkor az Ebay resolution centerre irányít és ha ott már lejárt a 60 nap, akkor sajnos nem tudunk reklamálni. Egyébként valóban 180 napot ír a Paypal a reklamációra.

Zirowe 2017.01.20. 21:15:53

@Kinai cuccok blog: gondolom az activityn belul egy megvasarolt termekre kattintva lett kiprobalva.
Ott valoban az ebayt irja csak.

Viszont a kezdolapon balra alul a "resolve a problem in our resolution center" re kattintva es kivalasztva a problemat es a termeket az ottani listaban, mar nyithato 60 napon tul is es 180 napon belul.

Mukodik, mert pont tegnap nyitottam ilyet.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.01.21. 11:15:44

Azt hiszem ezt rövidesen ki is fogom próbálni.

marksman1980 2017.02.02. 16:34:28

Sziasztok! Valaki esetleg abban tudna segíteni hogy mit csináljak ha a megreklamált termék árát viszzafizették de rá több mint egy hónapra megjött a cucc.. Hogy tudom kifizetni az eladónak megint. Nem akarom átvágni mert Ő is korrekt volt.. Előre is köszönöm.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.02. 16:39:05

@marksman1980: Írj az eladónak, ő tud neked egy invoice -ot küldeni paypalon és azt kitudod fizetni.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.02.02. 16:40:24

@marksman1980: Írj az eladónak az ebay-en. Ilyenkor jellemzően egy email címet kérnek és arra küldenek egy pénzbekérést a paypalon. Jó dolog hogy visszafizeted, ezzel nem csak felé vagy korrekt, hanem a többi leendő vásárló is jól jár!

marksman1980 2017.02.02. 16:45:52

@Mr Eggs: Köszönöm a segítséget!

photoszekely · http://photoszekely.hu/ 2017.02.09. 11:53:24

Sziasztok, nekem olyan kérdésem lenne, hogy mi a legcélszerűbb abban az esetben, ha a termék megérkezett, azonban nem az, amit én rendeltem. Az értéke 1500 Ft volt, mégis Tracking number szerepel a rendelés mellett. (Persze valódi nyomon követést nem mutat.) Érdemes visszajelezni azt, hogy nem kaptam meg vagy más visszajelzés a javasolt? Visszaküldeni nem érné meg nekem, mert az többe kerül, mint a termék ára...

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.02.09. 14:13:21

@photoszekely: Az a nyomkövetés csak egy belső azonosító, valóban nem alkalmas igazi nyomkövetésre.
Kétesélyes, hogy ha megírod neki hogy rosszat kaptál, akkor mi történik. Normális eladók (általában 99% feletti értékelésűek) újraküldik. (Bár a valódi újraküldésben csak akkor lehetsz biztos ha meg is kaptad) Rosszabbik esetben kérheti hogy fizess valamennyit vagy küld vissza.
Ha azt mondod hogy nem kaptad meg, akkor megint csak újra akarja küldeni (ami vagy megtörténik vagy nem) vagy pedig visszafizeti az árát.
Ez utóbbi a legbiztosabb bár nem teljesen korrekt. (igaz, nem is a te hibád)
Mindenképp a te döntésed. Én pl. 1000 forint alatt nem is reklamálok.

photoszekely · http://photoszekely.hu/ 2017.02.09. 14:32:31

@Kinai cuccok blog: Köszönöm a segítséget! Alapvetően én se vagyok az a reklamáló típus, hisz minden rendelésemet azzal a tudattal adom le, hogy benne van a pakliban, hogy lehet nem lesz jó. Szeretnél korrekt lenni, de azt se szeretném, hogy én húzzam a rövidebbet. Amennyiben jelzem, hogy megkaptam, de nem a rendelt terméket, akkor is a fent leírtak szerint járjak el? Köszi!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.02.09. 14:38:26

@photoszekely: Akkor készíts róla képet, csatold a reklamációhoz és kérd a pénz visszafizetését. Valszeg. újra akarja küldeni, de akkor nem lehetsz biztos benne hogy valóban újraküldi-e.
Én ilyenkor inkább a pénzt választom és újra megvásárolom, így ismét védve leszek az Ebay/Paypal által.

Pénzesné Hofstetter Eleonóra 2017.02.14. 08:47:06

Sziasztok ! Nekem olyan problémám van, hogy vettem üdülési utalványt s Karácsony előtt szerettem volna felhasználni, de kiderült, hogy a hotel csődbe ment s aki átvette az nem hajlandó elfogadni az utalványokat. Erre a Pro-Touristic ( akitől vettem az Ebay) azt irta, hogy adott összegben újat választhatok az oldaláról. Csak hogy eddig csupa gagyi ajánlat volt ( a vásárolthoz képest lényegesen alacsonyabb színvonalú szállodákba) illetve most már semmi ajánlatuk nincs az Ebay-n. levelemre nem válaszolnak :( Mit tanácsoltok, mit tegyek ?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.02.14. 10:51:10

@Pénzesné Hofstetter Eleonóra: Ha az Ebay-en 60 napon belül van a vásárlás akkor reklamálni kell a fent leírt módon. A már utána van, de még 180 napon belül, akkor a paypal-on lehet.

Ahogy Zirowe is írta:

"A kezdolapon balra alul a "resolve a problem in our resolution center" re kattintva es kivalasztva a problemat es a termeket az ottani listaban, mar nyithato 60 napon tul is es 180 napon belul."

Nem kötelezhetnek vásárlásra, ha az eredetileg meghirdetett terméket nem tudják biztosítani, így jó eséllyel vissza lehet reklamálni a pénzt.

Svetlána 2017.03.01. 14:38:18

Sziasztok!

Régóta használom az ebayt ma viszont belefutottam abba,hogy 2x fizettem :(
Írtam az eladónak,a paypal nak is,egyenlőre nincs válasz senkitől.
Visszatudom valahogy utaltatni a pénzt rövid időn belül,vagy az eladó jóindulatán múlik?

Segítetek?

köszönöm

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.03.01. 15:12:05

@Svetlána: Szia! Két terméket is vettél és csak az egyik kell?
Nem hallottam még olyat, hogy ugyanazért a termékért kétszer is lehetett volna fizetni, bár biztos hogy elő lehet idézni. Nem hiszem hogy az eladón múlna, mindenképp visszakapod a pénzt.
Amíg nem postázzák, az egészre tudsz nyomni egy cancelt. Mennyi idő telt el?

Svetlána 2017.03.01. 18:05:35

@Kinai cuccok blog: Szia!

Igen,kétszer vette le az összeget ugyanarra a termékre!
Ma rendeltem,hol nyomjak cancelt?
Irtam már mindenkinek de egyenlőre semmi válasz:(

Köszönöm

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.03.01. 22:58:07

@Svetlána: pár napig el szokott tartani, mire válaszolnak. Mivel nemrég történt, nincs miért aggódnod! Szerintem a paypal fogja hamarosan megoldani. Alapból 3 hétig az eladó meg sem kapja a pénzt, így jelenleg a paypal-nál van a többlet, így könnyen vissza tudják utalni.
Így én most cancelt sem nyomnék, az csak tovább bonyolítaná a helyzetet.
A paypalon mi látszik? Két tranzakció?

Svetlána 2017.03.02. 07:10:35

@Kinai cuccok blog:
A paypal tól kaptam emailt,amiben közli,hogy az eladónál van az összeg.Vegyem fel a kapcsolatot vele,és egyezzünk meg.
Valószínűleg rendszerhiba miatt vette le a pénzt duplán.
Szerencsére az eladó visszautalta a pénzt,a paypal számlán van már,azt nem tudom,hogy a belső egyenlegre rakja vagy a saját számlára megy majd az összeg,ez miatt még aggódom egy kicsit.
Köszönöm a segítséget! :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.03.02. 10:03:10

@Svetlána: Furcsa eset, de örülök hogy gyorsan és szerencsésen megoldódott!

Svetlána 2017.03.02. 11:59:07

@Kinai cuccok blog:

Korábbi kérdésedre válaszolva,igen látszik a paypal számlán a dupla levonás,két külön vásárlásnak mutatta.
Köszönöm a segítséget!!

Milucsek 2017.08.08. 17:33:06

Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni. Rendeltem ebay-rol egy 60 cm-es led fenycsovet, de ripityomra torve erkezett meg. Megneztem a rendelest es nincs tracking rajta. Szeretnek a fair play szerint eljarni, de gozom sincs most mit tegyek. Egyszeruen csak kerjem vissza a penzem?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.08.08. 17:36:44

@Milucsek: A megfelelő csomagolás az eladó felelőssége, ilyenkor visszaküldeni sem kell, nyugodtan reklamálj, ha nem utalja vissza az árát, akkor majd az ebay visszatéríti.
(Szerintem ne kérj újrapostázást mert semmi garancia nincs arra hogy nem jársz megint így és akkor már nem véd semmi)

tailreákzo 2017.10.26. 10:10:27

Sziasztok, nagyon hasznos leírás. Viszont lenne egy kérdésem: olyankor mi a teendő ha 2db termék helyett csak egyet kapok meg? Jelen esetemben 2db azonos telefon kiegészítő helyett csak 1db volt a csomagban. Persze a rendelésben is "2 Quantity"
Előre is köszönöm a választ!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.10.26. 10:27:54

@tailreákzo: Szia!
Sajnos az ilyen kétesélyes, mert nem lehet bizonyítani. Nagyobb dolgoknák a csomag súlya bizonyító erejű (rá van nyomva az elejére), hiszen ha a feladott csomag könnyebb, mint a két termék összesen, akkor egyértelmű, hogy kifelejtették.

Írj az eladónak és ha izmozik, akkor említsd meg neki, hogy negatívra értékeled. Ez szokott hatni.
Ha nem, akkor értéktől függően vagy hagyd a fenébe vagy nyiss reklamációt.

(ha csak pár rendelésed van és 1-2 dollárról van szó, akkor érdemes inkább hagyni)

Én ezer forint alatt nem is szoktam reklamálni, de ezt mindenki maga dönti el.

tailreákzo 2017.10.26. 10:35:51

@Kinai cuccok blog: Köszönöm a gyors választ. Az eladónak írtam, de semmi visszajelzés, max egyet még írok, hogy nem lesz túl fényes az értékelésem.
Amúgy 900 ft feléről beszélünk, ennyiért nem fogok duzzogni természetesen, egyet azért mégiscsak kaptam.
Még egyszer köszönöm!

k.andrea92 2017.11.03. 16:25:54

@Zirowe:

Nekem nem jött be a "resolve a problem in our resolution center"-es dolog, ezt írja ki:

"Your eBay Buyer Protection eligibility has passed
Unfortunately, your purchase is no longer eligible for eBay Buyer Protection since 30 days have passed since the estimated delivery date of the item but we encourage you to contact the seller to work things out. Most sellers want their buyers to be satisfied and will work with you."

3 termék nem jött meg nekem. 2017.08.16-án rendeltem meg, most 2017.11.03 van.
Szeretnék pénz vissza fizetést, de ezek szerint már nem lehet.

Van még valami utolsó tanács? Vagy így jártam?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.03. 16:40:04

@k.andrea92: Sajnos kifutottál az Ebay-en a reklamálós időből. (60 nap)
De nincs veszve semmi!

Egyrészt írj az eladónak, hogy nem kaptad meg, kéred vissza az árát. (ezt tanácsolja az Ebay is)
A normális eladók ilyenkor is visszaadják.

Ha nem jutsz eredményre velük, akkor pedig a paypal-on az adott tranzakciónál 180 napig kérheted vissza a pénzt!

Szilvi Peterd 2017.11.29. 18:59:09

"I want a refund" akárhogy is nézem, nem találom sehol ezt az opciót, pedig órákig keresgéltem, csak idáig jutottam. Lassan lejár a 60 nap, miért nem találom? Köszönöm.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.11.29. 19:11:34

@Szilvi Peterd: Küldesz képet, hogy meddig jutottál? Hol keresed?

Szilvi Peterd 2017.12.04. 19:58:41

@Kinai cuccok blog: sajnos nem tudok képet ide feltenni, lépésről lépésre addig, amíg ez a rész jött, de a lehetőségek között sehol sem szerepelt, hogy tovább tudjak lépni, egyszerűen az előző lépés után sehol nem volt ilyen opció, h. I want a refund!!! ma éjjel jár szerintem le

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.12.04. 20:08:27

@Szilvi Peterd: Képet rengeteg helyre fel lehet tölteni. Pl. ide is: www.kephost.com
Mikori a vásárlás? Az még meg van hogy "I did not received it"? Utána nincs olyan opció, hogy I want refund? Muszáj látni hogy mik a lehetőségek. A paypal-on 180 napig lehet reklamálni. De az eladónak is lehet írni közvetlenül.

Szilvi Peterd 2017.12.04. 21:27:17

@Kinai cuccok blog: Related help articles
Ezek a lehetőségek jelennek meg, de bárhova kattintok, nincs tovább, nincs i want a refund...

What to do if you didn't receive an item or it doesn't match the listing description link opens in new window
Buying as a guest link opens in new window
Seller performance standards link opens in new window
Requesting a final value fee credit link opens in new window
Selling practices

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.12.04. 22:22:17

@Szilvi Peterd: Kérlek írd meg hogy mikor rendelted és hogy mi az "Estimated delivery".
Szerintem még nem telt le a várható kézbesítési idő, azért nem látod a reklamáció lehetőségét.
Ha az letelt, akkor 30 napon belül tudsz az Ebay-en reklamálni.

Szilvi Peterd 2017.12.05. 15:40:10

@Kinai cuccok blog: október 6-án rendeltem és fizettem ki.

Szilvi Peterd 2017.12.05. 15:41:42

@Kinai cuccok blog: Ja hogy a várható kézb. idő után van 30 nap??? Én azt hittem a rendeléstől 60 nap, és utána már késő....ez pont ma telik le.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.12.05. 15:47:09

@Szilvi Peterd: Folyamatosan változik. Mi a várható kézbesítési idő? Ott van a rendelés idejénél az is.

Szilvi Peterd 2017.12.05. 16:10:14

@Kinai cuccok blog: most nem tudok belépni, de a végső határidő holnap van, szerintem ez elegendő infó, minden amit később rendeltem, már hetekkel ezelőtt megjött...

Klaudia Práder 2017.12.30. 14:57:54

Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne hogy nem érkezett meg időbe a termek és írtam ebynek vissza is kaptam a pénzemet ,de pár nap múlva megkaptam a termeket és el szeretném újból utalni a pénzt de nem tudom hogyan tudom:(
Tehát újból ki szeretném fizetni a termek ! Mit kel tennem legyszives segítsetek

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.12.30. 15:02:14

@Klaudia Práder: Írj üzenetet az eladónak. Adni fog egy paypal (email) címet és oda tudod küldeni.
Biztos örülni fog neki, kevesen teszik meg!

akaaka 2018.01.01. 14:16:58

Sziasztok!

Rendeltem 2017 nov.20-án egy terméket, ami még nem érkezett meg.
Nyomonkövetési számot ugyan kaptam hozzá, de nem működik.( LX010206429CN )

Szerintem pénzvisszatérítést kell majd kérnem, de egy apró bibit vélek felfedezni a rendszerben!

A terméket 2017 nov.20-án rendeltem meg onnan a 60 nap = az január 19
Viszont az eladó a csomag kézbesítését dec.11-jan. 22-ig garantálja. Viszont ebben az esetben január 22-ig nem is tudok "I didn't receive it" indítani, mert a rendszer elhárít mert még úton van a csomag. Így viszont ki fogok csúszni a 60 napból.
A kérdésem az , ebben az esetben mit tudok tenni, ha valóban nem érkezik meg a csomag?

Köszönöm

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.01.01. 14:26:35

@akaaka: Szia!
Megint változott a szabály (frissítem a cikket is), a várható kézbesítési idő utolsó napjától van 30 nap. (illetve a paypalon a vásárlás napjától számított 180 nap)
Sajnos a tracking number tényleg nem működik. Esetleg az eladónál rákérdezhetsz, hogy miért nem, hátha mond valami okosat (a megszokott sablon szöveen kívül)
Így még bőven van időd!

akaaka 2018.01.01. 17:39:49

Megnyugodtam.
Köszönöm az infót!

superman91 2018.02.13. 20:18:05

Sziasztok!

Rendeltem 3 cuccot egy sellertől még korábban, de jött közben az Ebay-től az infó, miszerint: This user is no longer registered on eBay.
Azt írták, hogy mivel kifizettem a rendelést már, ezért lehet, hogy úton van és megkapom.
Letelt most már egy hete a legvégső határidő és semmi, így nyitottam egy case-t mind3 esetre a resolution centerben. Jött is rá pár percre, hogy mind3 esetben az én javamra döntöttek és érkezik a visszatérítés a PayPal-omra. Csakhogy az nekem nincs, kártyával fizettem.

Ilyen esetben mi a teendő? Próbáltam kontaktba kerülni velük e-mail útján, de nem könnyű, mert mindenhol csak ilyen gyors választ ad kb. és nem írhatsz nekik, ahol meg nem, ott nem fogadta el az item számát, merthogy ended vagy nem is tudom már. Lehetséges az, hogy a kártyához tartozó számlára jöjjön a pénz? Vagy PayPalt kéne nyitnom? Jött valami PayPal-os e-mail is ilyen kínai írásjelekkel, nyilván nem értem.

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.02.13. 23:15:26

@superman91: Optimális esetben csak az üzenetben írták rosszul és a bankkártyádra érkezik vissza az összeg. Kb. hány napja írták ezt? A kártyára (számlára) kell pár nap, amíg jóváírják. Mivel nincs Paypalod, nem arra kapod vissza, nem is kell nyitni. (de ha később is vásárolnál, akkor érdemes)

Jucus92 2018.03.21. 18:09:54

Sziasztok! Nagyon jó kis blog, érdekes hozzászólások vannak, köszönöm hogy van ilyen topic!:)
Egy eBayes sztorit szeretnék én is megosztani és kérni a segítségeteket:

Március 15-én rendeltem gyanúsan olcsón egy új HP Laptopot az eBayen (az eladónak 100%-os pozitív értékelése volt, több hasonló terméket eladott már, és mindenki meg is kapta).
Az illető Amerikából szállít free shippinggel, ekkor kezdett gyanús lenni a történet, de bízva a pénzvisszafizetési garanciában megrendeltem.
Írtam 3 üzenetet az eladónak az eBayen keresztül, mert ugye izgatottan várom hogy megérkezzen a termék, nem reagál. Írtam neki emailt (amin regisztrálva van, és amin a Paypal számlája fut), de semmi válasz.
Közben figyelgettem az oldalát és hirtelen megjelentek a negatív értékelések, mind HP Laptopot rendelt.
Természetesen megnyitottam volna a fent leírtak alapján egy pénzvisszatérítési kérelmet, de nem lehetséges, mert a Paypal szerint "Gazdátlan" a pénzem. Valószínűleg a mocsok nem igazolta vissza, hogy megkapta a pénzt, vagy feltörték a fiókját és más kapta meg a pénzem.
Olvastam a 180 napos pénzvisszatérítést a Paypalon, de reménykedek abban, hogy az eBay észreveszi hamarabb hogy csaló és nyithatok egy pénzvisszatérítési kérelmet.
Írtam az ügyfélszolgálatnak is mindeközben, de semmi reakció.
A tanácsotokat szeretném kérni, hogy kihez fordulhatnék ebben az ügyben?
Várok minden olyan választ, ami hasznos lehet.
Köszönöm!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.03.21. 19:52:16

Szia!
Sajnos csak azok a lehetőségeid vannak, amit a Paypal vagy az Ebay engedélyez.
Mindkét helyen kellene tudnod reklamálni. AZ Ebay-en a várható szállítási idő lejárta után lehet csak reklamálni. A paypalon is az adott tranzakciónál kell keresni azt az opciót.
Mikor vásároltad és mikorra ígérték a szállítást?
Volt már nálam is hogy eltűnt az eladó, ekkor az Ebay értesített róla hogy, ha nem kapom meg a terméket, akkor reklamáljak. Vagyis ők is figyelik a csalókat.
Sajnos bevett módszer, hogy apróságokkal felfuttatnak profilokat, esetleg pár darabot eladnak nagy értékű termékekből is (nem kizárt, hogy szintén csaló profiloknak) majd meghirdetnek valamit nagyon alacsony áron és a valódi vásárlók közül már senki nem kapja meg. Hiába 100%-os az eladó, pár tíz vagy száz értékeléssel rendelkezőktől nem szabad vásárolni. Én csak olyantól veszek, akinek minimum 1000 eladása van.

Más véleményét is ki tudod kérni a facebook csoportunkban:
www.facebook.com/groups/kinaicuccok/
Itt tudsz is képepeket feltölteni és akkor jobban látni hogy mik a lehetőségek.

Zsófia06 2018.03.26. 14:01:36

Sziasztok!

Hogyan tudom kérni az ebay segítségét? Az eladó már 1 hete húzza, hogy így várjunk, úgy várjunk biztos, hogy nem kaptam-e meg. Szeretném igénybe venni az ebay segítségét.

Köszönöm!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.03.26. 14:14:08

@Zsófia06: És hol akadtál el? Jó lenne képernyő kép is, hogy mit látsz.
Tedd fel ide és akkor sokan fognak tudni segíteni:
www.facebook.com/groups/kinaicuccok/

Kocsis Sándor 2018.03.31. 13:35:38

Sziasztok!
Ebay-en rendeltem Kínából egy LC-mérő készüléket. Idő előtt megérkezett csak éppen hibásan működik az eszköz. A csomagolása rendben volt és teljesen ép a műszer. Milyen lehetőségeim vannak arra, hogy ne bukjam el a 15$-t?
Az eladó egyezkedni szeretne, hogy tartsam meg és részleges térítést adna de én ezt nem szeretném. Vissza szeretném küldeni és a pénz visszakapni. Van erre lehetőségem, vagy felejtős?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.03.31. 13:40:50

@Kocsis Sándor: Szia!
Ragaszkodj a teljes összeg visszafizetéséhez. Csak alkudozik.
Ha ekkor sem akarja visszafizetni, akkor mond hogy visszaküldöd és akkor is kéred a teljes árat.
A visszaküldés nem olcsó, de a paypal visszafizetti 9300 forintig!
kinaicuccok.blog.hu/2017/10/06/hogyan_kerjuk_vissza_a_paypalon_a_postazasi_koltseget_reklamacio_eseten

Kocsis Sándor 2018.03.31. 14:25:32

@Kinai cuccok blog: Köszönöm szépen, már írtam is neki..

Kocsis Sándor 2018.03.31. 14:38:43

Az még nem tiszta előttem, hogy a Pay-Pal szolgáltatás aktiválása előtti vásárlás esetén is megtéríti a szállítás díját? Köszönöm előre is!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2018.03.31. 14:46:28

@Kocsis Sándor: Az adott tranzakciónál lehet kérni ezt, nem kell külön aktiválni.

Ildiko Szoke 2019.01.17. 12:57:50

Sziasztok.Végső elkeseredésemben írom le ami velem történt.December 1-én vásároltam az ebayen ami a seller szerint december 12.-én megérkezett.Nekem semmit nem hozott a posta,és másnap szembesültem a seller levele után,hogy tegnap megkaptam a csomagot.Azonnal válaszoltam neki,küldött egy tacking numbert ami alapján láttam,hogy a csomag előző nap 1 órakor nálam volt.Azonnal a postára mentem,de ott nem tudtak segíteni mert a tracking number alapján ilyen csomag nem volt.Megint levél az eladónak aki küldött egy másik számot,azzal újra a postára ahol mondták,igen ez a csomag tegnap megérkezett és én át vettem.Kértem,hogy az átvétel igazolását mutassák be,ki irta alá mert én az nap egész nap otthon voltam,láttam is a postást a másik oldalon de nálam nem volt.Nem kopogott be,nem hagyott értesítést és csomagot sem.Újra levél az eladónak,ő azt írta,küld újat és ad kedvezményt.Írtam,hogy nem kell,hisz kifizettem 43 fontot és nekem az a csomag kell.Akkor írta,hogy forduljak az ebayhez amit megtettem.Az ebay elküldött a postához,hogy kérjek tőlük igazolást.5 hét alatt 6x voltam a postán,plusz 3 levél a royal mailnek, 75 levél az ebaynek és benne a sellernek és most ott tartok hogy folyamatosan megy az egymásra mutogatás,engem utasítgatnak,hogy most ide menjek ezt csináljam,ide írjak stb.Közben megérkezett a royal mailtől a levél,hogy a tracking number alapján ez a csomag sosem érkezett meg a címemre,a másik tracking number alapján pedig vissza ment a feladónak.A royal mail utasított hogy vegyem fel a sellerrel a kapcsolatot a kártalanítás miatt,aki ez alól kibújik,ő az ebayhez küldött.Az ebay sokszoros elnézés mellett utasított hogy menjek a royal mailhez és kérjek egy igazolást hogy a csomag elveszett.Itt már olyan szinten voltam pipa,hogy azt leírni nem tudom.Be mentem a bankomhoz,de ők sem tudnak segíteni mert debit carddal fizettem nem credit carddal.Már a Citizen Advice is próbált segíteni,levelet írt az itteni posta menedzserének,hogy adja ki az információkat,de még csak válaszra sem méltatnak.Ma reggel az ebay küldött egy levelet,hogy lezárták az ügyet,menjek a bankomhoz.Hát itt aztán kiborult a bili már nálam,mert december 13 óta mást se csinálok,csak próbálom felkutatni a csomagot,beszerezni az igazolásokat és az ebay egyik pillanatban segítőkész a másikban elutasító.Nincs paypal fiókom,banki utalással fizettem és december 13 óta futok a pénzem után és semmi eredmény.Tehetek esetleg még valamit,vagy tudjam be járulékos veszteségnek?Köszönöm,ha tudtok ebben tanácsot adni.Már reszketek az idegtől,hogy mindenki hülyének néz.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2019.01.17. 20:11:12

@Ildiko Szoke: Sajnálom, hogy ez történt. Sajnos kihasználtak azzal, hogy mindenki lelökte magról a felelősséget, te meg rohangáltál ide oda. Nem tudom segített volna-e a paypal, valszeg igen, ott nem szívóznak ennyit. Érdemes csinálni, pár perc.
Az eladó is végignyomta a szokásos trükköket. Tipikus, hogy másik tracking numbert adnak meg. Néha még az ország sem stimmel. Én attól félek, hogy ez már bukó, el kell engedni.
süti beállítások módosítása