Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

APC Biopod – USB-s ujjlenyomat olvasó

2012. április 05. 20:56 - Kinai cuccok blog

Az eszközt nem sorolnám az elengedhetetlen számítógépes tartozékok kategóriájába, de, aki szereti kipróbálni a nem szokványos USB-s dolgokat, annak szerintem jó választás. A készüléket legtöbb helyen csomagolás nélkül árulják, rendszeresen feltüntetve, hogy előfordulhatnak karcolások és egyéb külső sérülések rajta – az általam vásárolt készüléken ilyen elváltozást nem vettem észre. A csomagban a leolvasón kívül mást nem kapunk, esetleg driver CD-t, de előfordul, hogy a szükséges programot e-mailben kapjuk meg a vásárlás után.

A készülék masszív műanyagból készül, a formatervezése szerintem nem túl fantáziadús, de a célnak megfelel. A leírás szerint minden eddigi jelszavunkat helyettesíthetjük vele, legyen akár egy sima Windows jelszó, vagy egy netbanki hozzáférés.

A szoftver gyorsan feltelepül, de legnagyobb sajnálatomra az eszköz csak Windows XP és Vista rendszereken volt hajlandó kifogástalanul működni. A hozzá kapott programban ne keressünk magyar nyelvet, de szerintem így is bárki elboldogul vele. A beállítás egyszerű, új személy bevitelét választva az ábrán látható kézen arra az ujjra kattintsunk, amelyik ujjunkat szeretnénk használni és tartsuk a leolvasón, amíg a program nem jelez, hogy sikerült az adatbevitel. Érdemes a leolvasón tartva az ujjunkat kicsit rányomni a leolvasóra, de mozgathatjuk is kissé akár.

Ha az ujjlenyomatunk sikeresen bekerült a rendszerbe, akkor már csak annyi a dolgunk, hogy beállítsuk, mihez szeretnénk ezt a beléptetési módot használni. A programmal lehetséges mappák és fájlok titkosítása is.

Az esetek nagy részében jól működött az eszköz, olykor előfordult, hogy ujjlenyomattal nem akart beengedni a Windows, de ilyenkor használhatjuk a hagyományos jelszó begépelését, tehát a rendszerből nem leszünk kizárva. Arra, amire tervezték, szerintem megfelel, a jelszóbevitel egyik jó alternatívája lehet – online bankolásnál és más hasonlóknál nem próbáltam, a Windows bejelentkezésnél tökéletesen működik.

Több helyen hirdetik, hogy Windows 7 kompatibilis szoftverrel adják. Kipróbáltam, lehet, hogy én voltam peches, de a mellékelt programmal nem sikerült működésre bírni az eszközt, pontosabban ujjlenyomatot engedett bevinni a rendszerbe, de utána nem volt hajlandó beléptetni a Windowsba, úgyhogy Windows 7 tulajoknak nem igazán ajánlom. Ennek ellenére a kb 2000 forintos árát szerintem megéri, akinek kísérletezni van kedve.

A tesztért köszönet Aranyosi Gergőnek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr14362756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása