Kínai termékek szubjektív tesztje

Ami nem Kínából származik, az hamisítvány :)

Hogyan vásároljunk külföldi oldalakról (Banggood, GearBest, AliExpress, Ebay, Wish)

2016. december 10. 16:24 - Kinai cuccok blog

webshop.pngRengeteg dolgot rendelek külföldről. Régebben az Ebayt részesítette előnyben, de mostanában inkább a különböző webáruházakat használtam. Bár az Ebay a legolcsóbb, az a legnagyobb probléma vele, hogy hiába rendelünk megbízható eladótól, magáról a termékről nincsenek pontos információ és visszajelzések. Bár a termék értékelésének a lehetősége pár hónapja adott, jelenleg nem igazán találni ilyen értékeléseket. Szintén problémás szokott lenni a reklamáció, amikor ugyanazt a 4-5 kört végig kell mennünk, ha valamivel problémánk van és gyakori, hogy az eladók a levelezés útján ki akarnak futtatni a reklamációs és értékelési időből. Így érdemes megfontolni, hogy az Ebayen kívül máshol is körülnézzünk, ha megbízható terméket szeretnénk vásárolni. Az hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, az alábbi cikkben mutatom be.

Csak ismert helyen vásároljunk

banggood-logo2.JPGSzámos nagy webáruház létezik, amelyek termékkínálata szinte mindent lefed. Bár vannak modellezésre, elektronikára, ruházatra szakosodott áruházak, jellemző, hogy előbb utóbb mindenhol kaphatóak lesznek az új termékek.

Ilyen nagyáruházak a Banggood, GearBest, TinyDeal, stb. Ezek közül én a Banggoodot ismerem a leginkább, így ennek a segítségével mutatom be, hogy mire érdemes figyelni a vásárlás során. 

Ezeken kívül még megannyi kisebb nagyobb webáruház létezik, de ha már van egy jól bevált hely amivel meg vagyunk elégedve, akkor nem érdemes váltani. 

 

Csak paypallal fizessünk

paypal-logo.JPGMivel a kereskedőknek a bankkártyás fizetés a legolcsóbb, sok helyen nem tudunk Paypallal fizetni. Nem beszélve arról, hogy a Paypal és az Ebay egy tulajdonosi körrel rendelkezik, így a konkurens oldalak nem szívesen támogatják őket. Mi azonban ragaszkodjunk a Paypal-os fizetéshez, ez számunkra nem kerül többe, viszont van egy jól bevált reklamációs csatornánk, ha valami probléma lenne. Bankkártyás fizetés során csak az adott webáruház ügyfélszolgálatára hagyatkozhatunk, ha ők nem segítenek, akkor futhatunk a pénzünk után.

Én többször is megjártam, pl. az sokak által kedvelt Aliexpressen is, ahol az eladó nem volt hajlandó a hibás termék árát visszafizetni, annak ellenére, hogy bizonyíthatóan megkapta a visszaküldött árut. Sajnos az ügyfélszolgálat nem foglalkozott velem, így csak sok kerülő útján sikerült a pénzemet visszakapni. Ellenben a paypal a vevőknek hisz, ha az eladó nem tudja bizonyítani az igazát, akkor a vásárló visszakapja a pénzét. Ekkor csak arra kell figyelni, hogy a Paypal által szabott menetrendet betartsuk. 

 

Csak olyan helyen vásároljunk, ahol a termékekről szöveges értékelést olvashatunk

Érdemes helyen és olyan terméket vásárolni, ahol sok és friss értékelés van. Ha nincs értékelés akkor szinte zsákbamacskát veszünk. A specifikációk sokszor nem pontosak vagy egyenesen félrevezetőek. A kevés értékelés nem mérvadó, a régi értékeléseknél pedig könnyen megesik, hogy már nem azt a terméket tudjuk megrendelni, mint amelyikről az értékelések szólnak. Én csak olyan terméket vásárolok, ahol legalább 10 értékelés van és azok is maximum egy két hónaposak. Az értékelések különösen fontosak, amikor márkajelzés nélküli terméket rendelünk így mások tapasztalatai alapján tudjuk eldönteni hogy érdemes-e megvásárolnunk. A márkajelzéssel rendelkező termékeknél pedig arról is információt kaphatunk, hogy a termék nem-e hamis. Vagyis a máshol olvasott értékelések alkalmazhatóak-e a termékek.

banggood-ertekeles.JPG

 

Nézzünk utána máshol is a termékeknek

A képeken, termék leírásokon és az értékeléseken kívül érdemes videókat is nézni a termékről, ahol a csomagolásról és a használatról is értékes információkat tudunk szerezni. A Banggoodon nagyon sok jó minőségű képet és bemutató videókat is találni. De a termék megnevezése alapján magunk is sok videót találhatunk a Youtube-on. Jellemező hogy az adott termék megjelenése után pár héttel már felkerülnek az első tesztek videók a Youtube-ra. Külön kategóriát képviselnek az úgynevezett unboxing videók. Ez egy furcsa jelenség ami a legnépszerűbb videók között van. Arról szól hogy hogy valaki rendel valamit majd a kamera előtt kibontja és megnézi. Ez számunkra is tartalmazhat információt, például hogy mi van a csomagban, hogy néz ki a csomag. A teszt videók másik fajtája ahol magát a terméket próbálják ki vagy mutatják be. Használat közben is lehet látni látni hogy egy termék hogy működik hogy viselkedik, hogy néz ki. A videókat legtöbbször hivatásos vagy amatőr tesztelők csinálják, így a hitelességet adott. Természetesen a nagy tesztelő oldalak igényesebb teszteket csinálnak, az amatőr tesztelők pedig szubjektív módon tekintik meg a terméket.

 

Válasszunk márkás termékeketblitzwolf2.JPG

A névtelen termékek sokszor alacsony minőséget képviselnek. Mivel nem lehet beazonosítani őket, így a gyártók sem törekednek a jobb minőségre. Ha van márkajelzés a terméken, akkor a gyártónak már érdeke hogy jobb minőséget kínáljon. Kínában sok olyan gyártó van, ami jól ismert és minőséget képvisel, ezek nálunk még csak most kezdenek a köztudatba kerülni. Ilyen gyártó például a Xiaomi és a Blitzwolf. Ezek a termékek kicsit drágábbak mint a noname társaik, de megéri többet költeni a minőségre, mert még így is olcsóbban jövünk ki.  

 

 

Megbízható ügyfélszolgálattal rendelkező helyről rendeljünk

customer-service.jpgFontos hogy az ügyfélszolgálat pár napon belül reagáljon a kérdésre és ha problémám van, akkor segítsen. Ha elveszik a csomag, ha hibás a termék, akkor küldjék újra vagy fizessék vissza az árát. 

A Banggooddal eddig nagyrészt pozitív tapasztalatom volt. Ha írtam nekik, akkor megpróbáltak a megoldást találni. A drágább dolgokat (5000 forint felett) vissza kell küldeni, de az olcsóbb a dolgokat gyakran újraküldik. Ehhez csak annyit kell tenni, hogy le kell fényképezni vagy videózni problémát, hogy meggyőződhessenek róla, nem csak lehúzni akarjuk őket. Pozitív tapasztalat, hogy ha adunk egy rossz termék értékelés, akkor az ugyanúgy megjelenik az oldalunkon. Sok esetben pedig az ügyfélszolgálat is megkeres minket emailben vagy az értékelésnél, hogy hogy tud segíteni. Pár éve rendelek a Banggoodról és érezhetően nőtt az ügyfélszolgálat minősége. 

 

Ne dőljünk be a kamu akcióknak

sale.jpgSokszor találkozunk akciókkal, melyről könnyen kiderül, hogy a termék sosem volt drágább. Vagy nem csak az akció mértéke, hanem az eredeti ár is folyamatosan és jelentősen változik. A Banggoodon lévő akciók jellemzően valósak, rendszeresen viszik le a termékek árát. Ennek ellenére sajnos én is tapasztaltam hogy vannak kamu akciók. Az árat úgy tudjuk ellenőrizni, hogy rákeresünk az Ebayen és ha az ár jelentősen magasabb, akkor mérlegeljünk hogy megéri-e ott vásárolni.

 

 

Ha nem sürgős a vásárlás, várjuk meg míg olcsóbb lesz

impatience.jpgA rendszeres akcióknak köszönhetően előbb utóbb leárazzák az általunk vásárolni kívánt terméket is. Természetesen nincs időnk naponta ellenőrizni hogy az adott termék jóárasítva lett-e, így a Banggoodon berakhatjuk a kedvencek közé  és bejelölhetjük hogy értesítsen minket ha a termék árát lejjebb viszik. Egy termék akciójakor mindig odaírják hogy meddig tart az akció. Mivel a beszállítóktól folyamatosan kapják a termékeket, így nem szokott az a kitétel lenni, hogy csak a készlet erejéig tart az akció. Előfordulhat azonban, hogy ha kifogynak, kicsit várni kell amíg újra rendelik. Ha valamit nem tudnak pár nap alatt elküldeni, akkor értesíteni szoktak emailben.

 

 

Számoljuk ki hogy megéri-e hűségpontokat gyűjtenigold-coins.jpg

A legtöbb oldalon hűségpontokkal jutalmazzák azt, ha ott vásárolunk. A pontokat általában át lehet váltani pénz kedvezményre. A pontgyűjtést jellemzően kicsit átláthatatlanul szervezik, már kis vásárlásért is sok pontot kapunk, de ha kiszámoljuk hogy az a következő vásárlás során mennyi kedvezményt jelent, sokszor azt tapasztaljuk hogy maximum 1-2%. Nem sok, így én nem is szoktam ezt figyelembe venni.

 

Adjunk visszajelzést a vásárolt termékről

5_star_ratings.pngHa megkaptuk a terméket, szánjuk rá az időt hogy értékeljük! Akkor is ha meg vagyunk elégedve vele és akkor is ha nem. Ahogy minket is segítenek a vásárlás során mások azzal, hogy véleményezik a terméket, mi is tudunk segíteni másoknak ezzel. Továbbá egy jó webáruház olvassa az értékeléseket és ha sokan írják ugyanazt a problémát, akkor utánanéznek. Például javítják a hibás termékspecifikációt. (Mondanom sem kell hogy ne vásároljuk olyan oldalról ahol a negatív termékértékelést eltávolítják) A Banggoodon elérhetőek a jó és a rossz értékelések is, illetve az értékelések valóban a termékről szólnak. Az Ebay-el ellentétben, ha csak 4 csillagra értékelünk valamit, senki nem fog zaklatni, hogy javítsuk 5 csillagra. 

 

Ajándékot privát/inkognitó módban böngésszünk és vásároljunk

private-mode.JPGA különböző webáruházak rengeteget hirdetnek Google adwords segítségével. A Google pedig figyeli milyen oldalakon jártunk, milyen termékeket nézegettünk. Így könnyen lehet, hogy a meglepetés azért veszik el, mert a közösen használt gépen a korábban nézegetett vagy megvásárolt termékeket mutatja a hirdetés. 

 

 

 Lehetőleg regisztrált küldeményként rendeljünk

registered-mail.jpgAz olcsóbb, kb. 5000 forint alatti termékeket nem követett légipostai küldeményként adják fel. A küldemények 5-10 százaléka szokott elveszni, ekkor reklamáció esetén jellemzően újraküldik. Ha biztosak akarunk lenni a megékezésben, akkor pár száz forintért kérhetjük a regisztrált küldemény opciót. További lehetőség szokott lenni a gyorsposta, ami amellett hogy gyorsabb, biztonságosabb csatornán is jön. Nagyobb értékű termékek esetén én ezt szoktam választani. Ezt persze a vám is tudja így egy kicsivel nagyobb eséllyel fogják meg az ilyen küldeményeket. Ha nem kérünk semmilyen plusz szolgáltatást, az Ebayen, Banggoodon és a többi áruházban is, kb. 5000 forint felett automatikusan regisztrált küldeményként adják fel. Így ekkor pluszba ne fizessünk érte. Nekem a Banggood eddig mindig visszatérítette az elveszett küldemény árát. A gyorsabb és a biztosabb kézbesítés miatt ahány dolgot rendelünk, annyi csomagot küldenek, így kisebb eséllyel veszik el és a vámon is kisebb eséllyel akad meg.

 

Összegzés

Ahhoz hogy valóban olcsóbban jöjjünk ki a külföldről történő vásárlás során, fontos hogy ne vesszen el a csomag, ne legyen hibás a termék vagy egyszerűen csak valóban azt kapjuk, mint amire szükségünk van. Ha a fentieket figyelembe vesszük, akkor bátran vásárolhatunk olcsóbban, a türelem és az utánajárás hamar megtérül.

Nem mindig a legolcsóbb dolog éri meg a legjobban ha csak bosszúságot és gondot okoz.

Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!

Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!

 

5 komment
Címkék: okosság

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaicuccok.blog.hu/api/trackback/id/tr2212009526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DexaN90 2018.07.17. 21:47:21

A TV-ben ilyen tájékoztatóknak kéne mennie egy utópiában :D

garaboncos · http://elrendeltetett.blog.hu 2021.02.15. 18:21:29

Mivel a Banggood-on nem jelenhetett meg a negatív véleményem, így írom le az esetemmel együtt, és az örök tanulsággal: BANGGOOD-ON NEM ÉRDEMES VÁSÁROLNI!

RENDELÉS
Az idei év elején a következőket vettem online fizetéssel:
(1) Xiaomi Redmi 9
(2) extra case
(3) Samsung S8 flip case

PRO
Elsőként a pozitív vétel (mert az is volt): az Öcsém kérésére rendelt Xiaomi Redmi 9 telefon - ugyan kb. 3eft-al többért, mint amire ő emlékezett, a jelzett egy hónapos (!!!) szállítási határidővel megérkezett, ő most is ezt használja. A rendelés mellé egy kb 1500 ft-os ajándék pendrájvot kaptunk.

CON
Az Samsung S8 zárolt képernyőt is mutató mágneses tok helyett Samsung Galaxy Note 8-hoz való tokot küldtek! (Éltem a kétséggel, hogy én rontottam el, ezért ellenőriztem: a rendelés még valóban S8-ra vonatkozott, tehát nem én hibáztam!.) Mivel a visszaküldést nem kizárt, hogy velem fizettették volna meg, és ajánlottak kompenzációs pontokat a reklamálásomra, az újabb S8 tok rendelést választottam. (Meg gondoltam, hogy hátha el tudom passzolni a régi tokot, ami bontatlanul vár azóta is.)

Amikor a várva várt Bakeey Samsung Galaxy S8 kihajtós tok másfél hónap után végre megjött, örömünk rövid ideig tartott: ugyanis kiderült, hogy használhatatlan! Zárolt képernyő üzemmódban nem látszott rajta semmi, aztán szarul illeszkedett a tok a készülékre (mint a 30-40 évvel ezelőtti legolcsóbb kínai áru), tehát pontosan a legfontosabb funkció hiányzik, ugyanis nem védi az üveget! Ráadásul kemény érintésű, barátságtalan műanyagból készült. Egyedül a beépített mágnes volt érezhetően működő benne (vonzotta a vasat és más mágnest).

A cég weboldalán közzétettem a tapasztalatom, a megérdemelt 1db csillaggal. Mindenhol ezt igyekszem tenni, mások okulására, fotókkal. Az igazi meglepetés ezután jött: amit írtam NEM JELENT MEG, vagyis a BANGGOOD LETILTOTTA!

VÉGÜL
Annyira elszoktam a cenzúrától az utóbbi 30 évben, hogy ez a kínai módszer erősen lesokkolt. Részemről nem veszek innnét és nem javaslom másnak sem az innét való vásárlást.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2021.02.15. 19:57:42

@garaboncos:
Ha Paypallal fizettél, akkor a visszaküldés árából 9300 Forintot visszafizetnek. Érdemes megnézni, mennyibe kerül a visszaküldés, mert lehet, jobban megéri visszaküldeni. Illetve néha akkor is visszafizetik a pénzt, ha megemlíted, hogy visszaküldöd. Másrészt érdemes lenne a Paypalon is megreklamálni, hátha a javadra dönt. SDzerintem mindkét esetben jó eséllyel visszakaptad volna a pénzt.

Sajnos webáruházaknál előfordul, hogy törlik a negatív véleményt. Ennek ellenére van olyan is, hogy fent marad, nem tudom, hogy mi alapján döntik el.

garaboncos · http://elrendeltetett.blog.hu 2021.02.16. 08:50:00

@Kinai cuccok blog: köszi a villámgyors választ!

Időközben a véleményem közzétettem angolul más fórumokon is (annyira bosszantott a kommunikáció nélküli cenzúra), és a Trustpilot-on, a közvetítésükkel talán elindul egy beszélgetés a Banggood és köztem. Kár, hogy a Banggood a negatív véleményem nyomán egyszerűen lenyelte válaszra méltatás vagy közlésre engedés helyett, és csak akkor lép, amikor ez a hírnevét veszélyezteti.

Hogy a Paypallal ilyesmit (részösszeg visszakövetelése) lehet, azt nem tudtam. És mert a nagy értékű telefont rendben megkaptuk, a további ügyintézés helyett kieresztettem a dühből fakadó frusztrációm a más platformon közzétett negatív véleményben.

Abban teljesen igazad van, hogy (ismét) a Banggood-ot keressem meg és rendezzem velük a kérdést, akár visszaküldés, stb. formájában. Ezt próbálom majd tenni, ha késve is.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2021.02.16. 13:36:47

@garaboncos: Igen, ez is egy jó irány. Az AliExpess sem azért jó, mert ott az eladók mindig rendesek, hanem mert az AliExpress rendszere kikényszeríti ezt. Ez a Webshopok esetében a Paypal, vagy a nyilvánosság.
Paypal postaköltség visszakérése:
kinaicuccok.blog.hu/2017/10/06/hogyan_kerjuk_vissza_a_paypalon_a_postazasi_koltseget_reklamacio_eseten
süti beállítások módosítása