Nem mindenki tudja, hogyha rendelünk valamit az Ebayen, nincs nyomkövető száma (tracking number) és elveszik a küldemény, akkor az eladónak kötelessége visszafizetni az árát (ár+postaköltség), függetlenül attól hogy hol veszhetett el. Erre a várható érkezés utolsó napjától számítva 30 napunk van.
Reklamáció nyitása esetén új határidők indulnak, melyekre szintén figyelni kell. Bár maga a folyamat nem nehéz, elsőre még sem mindenkinek sikerül, ezért most bemutatom, hogyan kell csinálni.
Közel két éve már írtam egy cikket erről, sajnos azóta (számtalanszor) megváltoztatták a reklamáció menetét, így itt van a legfrissebb, 2017 Januári állapot. A régi cikket is érdemes átolvasni, mert számos tippet találhattok arra, hogy mikor hogy érdemes eljárni.
- Első lépésként a terméknél nyissuk le a "More action" menüt és válasszuk ki az "I didn't receive it" menüpontot.
Ez a menüpont csak akkor elérhető, ha a tervezett kézbesítési idő után vagyunk.
- Itt válasszuk ki az "I want a refund" lehetőséget. Ne válasszuk azt, hogy "I want the item" mert akkor az eladó "újraküldi" a terméket, ami abból áll, hogy az eladó bejelöli, hogy újraküldte és az esetek nagy részében semmi nem történik. (ritka hogy az eladó valóban újra küldi és meg is kapjuk. Mivel az eredeti reklamáció már lezárult, az újraküldést pedig nem védi az Ebay, veszhet a pénzünk ha a második küldemény is elveszik vagy esetleg fel sem adják)
- Adjuk meg a reklamált termékek számát.
- Üzenetbe elég csak annyit írni hogy nem kaptuk meg és szeretnénk pénzünket visszakapni.
Én azt is oda szoktam írni, hogy már voltam a postán és megkérdeztem. Nyilván semmi értelme, de szinte minden eladó bepróbálkozik azzal az időhúzással, hogy nézzük meg postán. 50 nap után már nincs mit megnézni, ha volt is értesítő, jó eséllyel már visszaküldték vagy eltették. (10 munkanapig vehető át a termék és sokszor nem kapom meg az értesítőt)
Ezzel persze sokra megy az eladó, de ha nem reklamációval indítunk, hanem üzenettel akkor általában kiügyeskedik azt, hogy addig várunk hogy kicsússzunk a reklamációs időből.
- A következő képernyőn tájékoztatnak minket, hogy ha 9 napon belül nem jelentkezik az eladó vagy nem tudunk megegyezni vele, akkor kérhetjük az Ebay ügyfélszolgálatának beavatkozását.
- Innét az eladónál van a labda, vagyis az ő válaszára várunk
- A "Purchase history" képernyőn figyelemmel tudjuk követni a reklamáció állapotát
- Meg tudjuk nézni a nyitott reklamációkat (case) Itt szintén látható, hogy az eladó válaszára várunk
A "Summary" oldalon láthatjuk hogy van nyitott reklamációnk ("Open request")
- A "Purchase history" képernyőn figyelemmel tudjuk követni a reklamáció állapotát
Ha válaszolt az eladó, akkor meg tudjuk nézni a "Message" fülön, de email értesítés is kapunk az üzenetekről
- Az "1 request require your attention" mutatja azt, hogy ismét nekünk kell reagálni.
A reklamációs oldalon szintén láthatjuk hogy teendőnk van: "Your action is required"
- Itt kattintsunk a "Take action" linkre
Ha szerencsénk van, akkor az eladó nem problémázik és visszafizetik a pénzünket. Itt még egyszer be szoktak próbálkozni azzal, hogy újraküldik.
Figyeljük meg hogy a határidő nem változik, így érdemes naponta figyelni az ügy állását. (Én az üzenet értesítő emailt szoktam nézni)
- Válasszuk az üzenet küldést ismét: "Send a message to the seller" majd nyomjuk meg a "Continue" gombot
- Legyünk rövidek és tömörek, a pénzt kérjük
Ismét az eladónál a labda. Itt már sok lehetősége nincsen. Ha nem akar fizetni, kérjük az Ebay segítségét. Ekkor átolvassák a levelezést (amit a képernyő alján mi is láthatunk) és jó eséllyel visszafizetik a pénzt (az eladót pedig szankcionálják)
- Ismét az eladó válaszára várunk
- A "Purchase history" képernyőn láthatjuk válaszolt-e már az eladó
- Remélhetőleg a következő esemény az, hogy kapunk egy emailt hogy az eladó vissza fizette a pénzt.
Ekkor eltűnik a "Purchase history" képernyőről a nyitott reklamációra utaló bejegyzés.
Örülünk Vincent
Ha meg szeretnénk nézni a korábbi reklamációkat, akkor az oldal alján található "Resolition Center"-ben ismét megtekinthetjük őket.
Ennyi, nem is olyan bonyolult, igaz? :)
Lájkold a blog facebook oldalát, ahol további akciókat és érdekességeket találsz!
Csatlakozz facebook csoportunkhoz is!